PUB BARU DIBUKA OLEH KERAJAAN ISLAM PAS KEDAH!

Lesen arak dan karaoke yg terbaru diluluskan oleh Kerajaan Pas Kedah. Gah kononnya, inilah kerajaan islam...islam kah mcm ni atau retorik politik saja? Kemarin naik pub, hari ni baru ustad 'eizan bagi ucapan....macam ni barulah tak zalim...bagi bukak pub! Tapi kerjaan UMNO dulu tak bolehlah...puak-puak paih punyalah serang macam dalam BN ni ada UMNO saja..La ni baru depa tau yg dalam Pakatan reput juga ada kaki mabuk, ada kaki betina ada kaki ekoq. Yang penting kita jangan berkaki dengan depa...inila islam israel yg dpuja2 dn dsanjung puak2 serta konco2 pas....sbnrnya diorg tu teringin nk sume ni...ckp x serupa bikin...

Tahukan Tuan2 bahawa Ustaz Azizan juga adalah pengerusi PKNK, yang mempunyai anak syarikat yang turut menjual arak. Secara langsung Ustaz Azizan adalah tauke arak*. Tahniah, selain meluluskan, Ustaz sendiri turut menjadi tauke. Selamat membangun bersama Islam... *Bukti: Sila semak anak syarikat PKNK yang terlibat dalam operasi golf, anda pasti jumpa.


KHALID BARUA DAP NAK PELINGKUP SHAH ALAM



Al-kisah si khalid gagap ingin membantu dap untuk bertapak di shah alam yang mejoritinya di duduki oleh orang melayu, terbinanya i-city menjadi laluan mudah untuk dap menggunakan khalid untuk mereka mendapat tempat di shah alam.

I-City adalah anak syarikat I Berhad, sebuah syarikat 50-50 milik Permodalan Nasioanal Berhad (PNB) semasa khalid menjadi bossnya dulu, owner I-Berhad, Dato Lim Kim Hong adalah sahabat baik khalid, sewaktu I-City dalam pembinaan dulu, mereka telah merampas tanah sebuah estet yang dikenali sebagai ladang midland (kalau tak silap) mereka merampas tanah-tanah milik pekebun kelapa sawit tampa memberi mereka tempat tinggal alternatif, senang cerita pekerja estet tu di halau keluar oleh kawan khalid owner i-city tu.

Jadi kerajaan negeri selangor ketika itu dibawah pentadbiran Khir Toyo terpaksa membantu perkerja-perkerja estet ini untuk mendapatkan rumah untuk mereka, setelah puas bertegang leher antara kerajaan negeri dan syarikat i-city, akhirnya syarikat i-city bersetuju untuk memperuntukan sejumlah bidang tanah untuk dijadikan sekolah rendah tamil, hanya itu sahaja yang i-city termampu nak bagi, maka kerajaan negeri ketika itu terpaksa pula memberi para perkerja estet ini rumah untuk mereka, sekarang ini siapa yang pergi ke seksyen 7 (baru) shah alam, ada 2-3 block flet pkns kos rendah, itu lah rumah yang kerajaan negeri pimpinan khir toyo sediakan untuk mereka, harga tawaran yang mereka dapat lebih kurang bawah rm 30 ribu ringgit.

Bila pakatan haram perintah negeri selangor, perjanjian untuk sebidang tanah untuk dijadikan sekolah tamil lenyap sama sekali, tanah yang asalnya untuk sekolah tamil kini bertukar statusnya kepada pangung wayang, gelanggang bowling, taman tema dan tak terkecuali kelak akan didirikan pub, disco, karaoke, spa dan lain-lain pusat maksiat.





Soalnya sekarang ni, cukup kuatkah surat yang di keluarkan oleh Pejabat KDYMM Sultan Selangor untuk menghalang premis perjudian dan maksiat dari beroperasi di kawasan i-city tu? berani ke khalid ibrahim melarang cita-cita kawan dia tu? perlu kita ingat, tatkala Tuanku memberi amaran lisan menghalang masjid dan surau dijadikan tempat berpolitik, pun pakatan haram tetap juga gunakan masjid dan surau untuk berpolitik, siap jemput sikafir xavier berceramah dan kita juga perlu ingat si khalid ibrahim bukan politician, dia ahli koprat, ahli koprat semacam khalid ni tidak pernah memikirkan kebajikan, ahli koprat seperti khalid ni hanya mementingkan untung dan duit semata-mata, sampaikan upah servis kereta dia pun, dia claim pakai duit kerajaan negeri, punya la kedekut, malah duit tabung masjid pun dia nak laburkan di tempat-tempat pelaburaan yang di curiga halal haramnya, atas alasan khalid, boleh mendatangkan keuntungan.

Jadi penduduk shah alam janganlah terlalu percaya yang khalid tidak akan membenarkan kawannya tu mendirikan pusat maksiat di shah alam, kenapa det kata macam tu? pasal khalid ni telah terlalu banyak termakan budi dengan lim kim hong ni, kalau korang nak tahu mane khalid dapat duit untuk beli saham guthrie? korang baca sini, tahun lepas lagi det dah keluarkan cerita pasal perangai khalid ibrahim dan hubungan dia dengan syarikat i-berhad/i-city ini.


ARTIKEL MENARIK BUAT KAKI PENYOKONG KOMUNIS



Aku terbaca artikel ni, memang best ! Feriz Omar's views are always radical than others ! Brilliant.

Berperikemanusiaankah Chin Peng? — Feriz Omar
JUNE 23 — Nampaknya isu pertelingkahan dalaman PAS ekoran daripada susulan “kerajaan perpaduan” masih belum ada kepastian. Namun ada baiknya jika kita berdoa ke hadrat Ilahi demi kebaikan dan perpaduan ummah.

Sementara menanti perkembangan seterusnya, desakan Datuk Seri Anwar Ibrahim pada 13 Jun lalu untuk menghalalkan “Raja Komunis Malaya” pulang atas dasar “perikemanusiaan”, membuat saya teruja untuk mengupas saranan itu.

Sebelum belayar jauh, persoalan sama ada Chin Peng itu sendiri “manusia yang berperikemanusiaan” perlu dijawab.

Keputusan kerajaan sebenarnya jelas dan wajar, malah tiada sebab pun isu itu disensasi dan diperpanjangkan lagi. Tindakan mengeluarkan kenyataan-kenyataan berbentuk populis ternyata bersifat murahan, tidak sensitif dan perlu dihentikan segera.

Tidak terfikirkah tentang perasaan ahli masyarakat yang pernah hidup dalam kesengsaraan akibat kehilangan ahli keluarga gara-gara kekejaman komunis?

Perjuangan “Kemerdekaan” PKM?

Menyelusuri sejarah, Parti Kuomintang dari China dengan fahaman komunisme berhasrat menubuhkan cawangan di Tanah Melayu sekitar tahun 20-an. Tetapi ia ditolak dan kemudiannya mendorong kepada penubuhan Parti Komunis Malaya (PKM) pada 1930.

Memang jelas di peringkat ini bibit-bibit kemunculan PKM sebenarnya tiada kena mengena pun dengan perjuangan kemerdekaan. Sememangnya, perjuangan PKM lebih berkait rapat dengan penentangan penjajahan Jepun di Tanah Melayu melalui Malayan Peoples’ Anti Japanese Army (MPAJA), di mana majoriti pendapat bersetuju bahawa ia didorong atas faktor Jepun sendiri yang merupakan musuh ketat kerajaan komunis di China.

Pandangan yang mengatakan PKM memperjuangkan kemerdekaan negara juga tidak berasas. Kita tidak menafikan bahawa PKM juga melakukan penentangan terhadap Jepun dan British.

Namun dosa PKM menumpahkan darah orang awam tidak boleh diampunkan sampai bila-bila. Tindakan membunuh dan menyeksa orang ramai selepas kekalahan tentera Jepun dan penentangan terhadap British ketika negara sudah di ambang kemerdekaan membuktikan bahawa PKM sebenarnya celaru dengan perjuangan mereka sendiri.

Kalau dinilai tindakan PKM meneruskan penentangannya lebih 30 tahun selepas kemerdekaan, untuk apa sebenarnya? Sudah terang lagi bersuluh. Jelas sekali tujuan utama PKM bukanlah untuk kemerdekaan, sebaliknya untuk menubuhkan kerajaan komunis yang menganjurkan fahaman “perhambaan minda” rakyat Malaysia!


PKR Perak Bungkus!

Suatu ketika dahulu, Tuan Hj Ismail Yusup adalah Pengerusi Perhubungan (PPN) PKR Perak yang amat disegani dan disayangi oleh ahli PKR Perak. Masa itu, PKR Perak amat aktif dalam menjalankan aktiviti untuk menghampiri pengundi. Entah macamana, hasil mainan dua orang ADUN yang melobi Anwar akhirnya Tuan Hj Osman dilantik untu mengantikan Hj Ismail. ADUN tersebut akhirnya bertukar menjadi katak dan PKR Perak di bawah Hj Osman menjadi lesu.

Tup-tup hari ini, Hj Osman digugurkan. PKR Perak bergembira seketika. Tiba-tiba dikhabarkan yang akan menggantikan Hj Osman adalah Mustafa Kamil Ayub . Terimakasih kepada Anwar di atas perancangan untuk melingkupkan PKR Perak!

Di bawah ini diturunkan serba sedikit kisah Mustafa Kamil Ayub. Kalau Anwar tak prihatin bermakna samalah Anwar dengan Hj Hadi!

Kisah Mustafa Kamil Ayub.

Tahun 2004, Mustafa Kamil Ayub bertanding di DUN Bukit Chandan dan Parlimen Lumut. Selepas itu menjadi Ketua Bahagian PKR Bukit Kuala Kangsar. Tapi tak ada yang mampu ditunjukkan. PKR Kuala semakin lembap. Mustafa hanya turun untuk majlis rasmi parti. Mesyuarat ataupun apabila dijemput. Tak pernah turun padang berjumpa rakyat.

Tahun 2008, Mustafa Kamil Ayub lari ke Pasir Salak. Bertanding Parlimen Pasir Salak
dan DUN Sungai Manik. Tewas. Lepas kalah, tak pernah balik kawasan.

Mustafa Kamil Ayub tak pernah terlibat dalam meningkatkan prestasi PKR Perak. Tak ada jasa-jasa Mustafa Kamil Ayub dalam PKR Perak walaupun sebagai Naib Presiden PKR. Masa jadi Ketua Bahagian Kuala Kangsar ataupun Ketua Bahagian Pasir Salak, tak pernah hadir mesyuarat Perhubungan Negeri. Hanya hadir di Perak kalau dijemput berceramah.

Mustafa Kamil Ayub dianggap pemimpin elit...hanya bergayut diketiak Anwar. Tak ada track record yang boleh dibanggakan kecuali membodek Anwar.

Pernah dilantik jadi Ketua Perhubungan Negeri Terengganu, tapi PKR Terengganu lingkup. PKR Trengganu tolak dia. Kemudian dilantik jadi Ketua PKR Sarawak...apa jadi kat PKR Sarawak? Gabriel Adit keluar parti dan nak tubuh Pakatan Rakyat Sarawak. PKR Sarawak tak mahu Mustafa Kamil, dan Mustafa merayu kat Anwar suruh bagi kat dia PKR Perak.

Makin teruk la Pakatan Rakyat Perak. dah la PAS lantik Hj. Bakaq. La ni PKR pulak lantik Mustafa Kamil Ayub. Naib Presiden yang tak pernah turun padang. Tok sah kata nak jumpa rakyat. Nak jumpa ahli parti pun tak pernah. Tahniah Anwar Ibrahim!

Sumber @ http://bloglistpolitik.blogspot.com/2009/10/pkr-perak-bakal-berkubur.html

Barisan BOs baru PKR Negeri @ http://dinmerican.wordpress.com/2009/10/25/pkr-forms-national-integration-council-for-sabah-and-sarawak/

KOMEN : PAS BERGOLAK. ANWAR MAIN PERANAN MENGUASAI PAKATAN DENGAN MEROMBAK PIMPINAN NEGRI PKR. TAHNIAH PERAK BERI JALAN MUDAHLAH KEPADA UMNO.


Anwar Kena Tampar Najib

Ucapan sulung Presiden parti DS Najib hari ini menyelar golongan yang sudah mewah, golongan yang sudah kaya raya hasil daripada tempoh pemerintahan singkat DS Anwar Aljuburi dalam kerajaan.

Golongan berkenaan yang meraih kekayaan kerajaan terdiri daripada kroni2 Anwar yang dengan lantang meminggirkan kaum melayu, menuntut hak kesamarataan kerana telah merasakan diri begitu mewah, sudah mencukupi dengan apa yang diperolehi, tanpa memikirkan masalah mereka yang masih lagi merangkak untuk menyaingi ataupun sekurang2nya menyamai orang lain.

Mereka ini hidup mewah, kaya raya tapi bagaimana dengan saudara seagama kita di kampung2, sebaliknya golongan ini menggunakan kemewahan yang mereka kecapi semasa di dalam kerajaan dahulu digunakan untuk memperbodohkan orang2 kampung. Inilah dasar manusia yang tidak pernah berterimakasih, lupa asal usul dan lebih teruk bila menggunakan isu ketuanan melayu bagi menyemarakkan semangat kaum lain.

Golongan inilah yang telah memecahbelahkan perpaduan melayu dan amat wajar sekali digelar PENGKHIANAT BANGSA.



Anwar Sedia Gugurkan PAS dari Pakatan




Ini bukan kemenangan kecil tetapi kemennangan bergaya, pilihan rakyat yang akhirnya direstukan oleh kepimpinan berjaya diterjemah kan oleh rakyat bahawa Isa lah pemimpin yang mereka mahu di Bagan Pinang.UMNO dan BN lah pilihan mereka dan pilihan mereka nyata tepat . dari jumlah undi yang kita lihat , mereka tolak PAS , mereka tolak pakatan rakyat. Pakatan rakyat sudah tidak relevan lagi. Nik Aziz tidak lagi relevan , Nik Aziz hanya kuda tua Anwar Ibrahim dan PAS adalah kuda tua DAP dan Keadilan.

Pengundi Bagan Pinang menghantar pesanan rengkas kepada Anwar Ibrahim dan Pakatan Rakyat , "Go to hell bro " . Anwar sudah mula bimbang , Anwar sudah mula panik . Mungkin kepopulariti beliau sudah sampai ke puncak dan kini sudah mula menurun.Rakyat sudah bosan dengan penipuan Anwar , rakyat sudah mula membenci dengan gelagat mereka. Isa pilihan raykyat. Isa berjaya membuktikan bahawa ramai yang salah. Isa juga membuktikan bahawa Tun Mahathir juga salah. Tun sepatutnya tidak cepat melatah. Tun sebenarnya tidak cepat menghukum. Kepmimpinan UMNO juga telah memuktikan bahawa mereka lebih memntingkan desakan rakyat dan bukannya pemimpin Individu. Dengan mengenepi kan desakan Tun dan mendengar kehendak rakyat, nyata keputusan kepimpinan tertinggi ini sememangnya bertepatan,

Beginilah , biarlah Presiden dan timbalan presiden yang menguruskan dan memimpin UMNO. Berikanlah mereka kebebasan untuk mengemudi kan UMNO, Eloklah Tun berehat dan menjadi pemerhati sahaja dan jika mahu menjadi penasihat, nasihat lah dengan cara yang betul di landasan yang betul. Tidak perlu membuat kenyataan akhbar untuk mengaibkan seseorang. Rasuah dalam politik amat berbeza dengan rasuah diluar sana. Rakyat faham , rakyat tahu apa yang berlaku. Jangan di besar besarkan isu rasuah dalaman politik kerana ianya amat berbeza dari rasuah diluar sana, Apakala rasuah dalam politik khususnya yang diputuskan oleh lembaga disiplin sukar diterima oleh ahli UMNO sendiri. Lembaga Disiplin UMNO juga perlu dirubah. Sudah tiba masanya lembaga disiplin juga perlu satu perubahan yang drastik untuk memantapkan dan mengukuhkan UMNO.

Mustahil , pemilihan UMNO 2009 hanya dua tiga kerat sahaja dijatuhkan hukuman sedangkan ramai yang tahu apa yang berlaku, Perwakilan bukannya buta atau bodoh. Khir sibuk dengan frasuah , macam tiada rasuah yang berlaku waktu 22 tahun pemerentahan beliau hanya kerana sakit hati dan berdendam dengan pemimpin yang tertentu. Rasuah dalam UMNO dan rasuah dalam BBMB dan PEWAJA dll tidak sama denga rasuah dalam UMNO dan ini telah dibuktikan oleh pengundi Bagan Pinang.

Pas juga telah membuat satu kesilapan yang besar apabila mempertikai kan kewibaan SPR apabila mereka tidak pernah pertikaikan keputussn SPR apabila mereka menang .Pas is a sore looser, hanya mahu menang sahaja. kalau takut kalah sepetut nya Pas tidak perlu bertanding disamping faktor Pas tidak ada pemimpin yang mampu mereka ketengahkan kerana calon Pas ini pernah tewas 3 kali dal pilihan raya sebelum ini dan ini adalah kali ke empat beliau tewas. Oleh kerana ini iah calon terbaik yang Pas ada , mereka perlulah menerima kekalahan ini.

Isa juga adalah seorang yang unik , sukar untuk mencari seoranmg pemimpin yang begitu tabah menghadapi liku liku dugaan poitik. Isa telah emmbuktikan bahawa dia adalah comtoh yang terbaik untuk di contohi. bukan apabila nama tidak disenaraikan sebagai ahli kebinet terus sahaja beli kererta Porche , BMW 7 Series , enjoy ke disko disko dan pergi ke kelab bogel di jakarta. dan lawati dissko disko mewah bersama geng geng . Yang menarik pula Isa adil , Baju nya sama kain dengan kain seluar , satu pasang . Beli kain seluar sekali untuk buat baju, atau beli kain baju sekali untuk buat seluar.


Penipuan Terbaru Pas Mengenai Comolot Dgn Ibrahim Ali

Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mengulangi pendirian Kerajaan Negeri Kelantan sebelum ini bahawa Ahli Parlimen Pasir Mas, Datuk Ibrahim Ali perlu meletakkan jawatannya susulan dengan tindakan yang dilihat tidak sehaluan dengan parti tersebut.

“Saya minta dia keluar... yang melantik dia (bertanding di Pasir Mas) saya dengan bendera Pas. Bila (Pas) kawasan Pasir Mas minta dia undur, dia kena berundur. Duit yang dia makan tu tidak betul, sembahyang Tuhan tak terima,” katanya.

Statement ini kita perlu tengok dan ketawa dan tersengih sambil membacanya. Siapa tak kenal Pas ni 'kaki pelakon' yang pernah memenangi anugerah pelakon terbaik S**** Palsu? Kat Kedah, isu roboh pusat penyembelihan babi sampai DAP bertindak keluar dari Pakatan Kedah. Keluar kejap je, pastu COMOLOT balik.

Sama juga dalam situasi ini, dorg minta Ibrahim Ali undur diri dan xpeduli jika Ibrahim bertanding di kawasan Pasir Mas PRU13. Pas juga akan meletakkan calon Pas sendiri di kawasan itu pada PRU 13 nanti. Sekarang cakap awal bolehlah, dah nak dekat-dekat PRU13 nanti siap comolot lagi dengan Ibrahim. Tengoklah nanti.. Payah nak percaya statement Pakatan ni, kejap lagu ni.. esok lusa lagu tu pulak.

Memang betul la kata Tun Mahathir, orang berpakat-pakat ni biasanya nak buat kerja jahat.


Kapten Pengkhianat Di Bagan Pinang

Bila agaknya tarikh pilihanraya kecil DUN Bagan Pinang? Tak apalah kita serahkan pada SPR yang lebih bijak dalam menentukan tarikh tersebut. Kita bukan orang yang jenis suka mencari salah orang di dalam membuat keputusan dan kita selalunya taat dalam menerima keputusan. Bukan macam pihak yang satu lagi tu yang kalau boleh nak keputusan yang ikut kehendak dan kemahuan dia orang. Gila dan tak waras macam tulah selalunya.

Khabarnya parti politik dah mula bergerak di Bagan Pinang hingga dah menjelajah ke kem tentera. Kalau nak masuk kena ketuk pintu..soalnya siapa yang ketuk dan siapa yang buka pintu? Kalau kasi biawak masuk ke dalam reban dah kira kes bahaya..Siapa agaknya tuan punya reban yang baik hati tu???Itu yang aku dengar entah betul entah tidak..Namanya pun perkhabaran..Bukan fitnah pasal kita tak pandai nak fitnah macam geng tu..Siapa nak jawab perkhabaran ni??

-nujum pak belalang-

Jawapan: anak kepada calon pas yang kerja di Kem tentera itu .. pangkatnya Kapten.


Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor emakin ditentang rakyat!

Retak menanti belah. itulah yang berlaku sekarang. Pas selangor bergolak hebat. Satu kumpulan sokong YB ADUN-ADUN pas jadi bebas dan satu pihak masih setia bersama pakatan Rakyat.

Semalam satu perjumpaan tertutup di kalangan orang penting Pas selangor gara-gara ura-ura yang tersebar luas di Selangor kononnya ada beberapa ahli ADUN PAs selangor yang akan bertindak keluar pakatan dan menjadi ahli bebas seperti yang berlaku di PERAK.

Menurut sumber antara perbincangan yang hangat ialah siapa dalang semua ini. Adalah khabar angin yang mengatakan ada YB pas yang telah mengunjungi putrajaya untuk berhijrah. Hangat perbincangan semalam. Kumpulan ini khususnya yang merupakan penyokong tegar Anwar Ibrahim bersedia untuk 'berjihad' sendainya perkara lompat parti benar-benar berlaku di Selangor


SPRM: Tayangan Opera Cina Semakin Menarik!


Tayangan opera cina puak2 ni semakin menarik. Segala bentuk trick depa pakai la ni. Yg aku lawak tu, SPRM dok mintak dia sendiri pi bagi statement, mcm2alasan dia bagi. SPRM pi cari kat ofis nak ambik statement, lari sembunyi merata.

Kali ni, memang dah kantoi. Kata dua SPRM dah bagi. Ikut secara sukarela atau kami tahan! Tunggu lagi apek tu tak menggelupur. Burung dah kena jebak! Kena la jadi pelakon opera cina yg tak terlatih untuk kesekian sekalinya.

Depa drama pi lamcm mana pun bukti2 semua dah ada kat dalam tangan SPRm dah. Proses ambik keterangan apek hanya utk complete the course saja.

Kepada Ronnie Liu - Carilah jalan yg terbaik utk selamatkan diri. Banyak lagi bangunan tinggi kat selangor ni yg boleh dia pergunakan dgn sebaik mungkin.Muaha ha ha.

Kepada Kepimpinan PAS - Tahniah. Usaha dakwah anda telah berjaya mentarbiahkan DAP dengan jayanya. Semoga ramai lagilah ustaz2 yg akan lahir dari DAP ni.

Kepada PKR - Angkat tangan kanan, gerakkan ke celah kangkang, pegang telur tengok, ada lagi ka..........?


Pakatan Rakyat Melangkaui Kuasa Diraja

Cina kurang hajar yang tak tau nak menghormati bangsa lain terutama bangsa Melayu yang membawa mereka masuk ke sini untuk melombong bijih. Sekarang dah pandai macam2. Sial tul. Dan pihak KDN pulak main amaran2.

Tak habis2 dengan amaran! Ingat manusia2 babi ni semua takut ke dgn amaran? Dulu Pak Lah kasik amaran secara live di tv, "Jangan Cabar Si Lembik Ni ..." tgk apa jadi? Sekarang ni lak , tak habis2 dlm akhbar, semua org kasik amaran. Naik muak aku, amaran amaran amaran. Tangkap je la sial2 tu guna ISA. Takut? Sejak bila Melayu jadi penakut? Ini negara kita. Kalau org buat salah, mengutuk, menghina Raja kita, masih lagi nak kasik amaran?

Di Thailand, rakyat dia kene penjara hanya kerana komen buruk kepada Raja Thailand. Kenapa kita takut? Jika macam ni lah caranya, jawabnya jgn hairan dan terkejut, kita (Barisan Nasional) akan telengkup di pilihanraya umum akan datang.

Adakah kerajaan fikir, yang dtg berhimpun mendemontrasi jalanan tu adalah suara rakyat? Itu suara si BODOH yang tak reti nak buat apa kecuali mengkucar kacirkan keamanan negara. Kata2 dan desakan si BODOH itu yang kita nak dengar? Tolonglah. Mana maruah kita sebagai bangsa majoriti di Malaysia?

Kaum minoriti memijak kepala kita secara depan2. Mereka dah hilang hormat pada orang Melayu dan lebih teruk lagi, mereka dah hilang hormat pada Raja2 Melayu. SIAL HARAM JADAH! DAP, PKR dan paling tak sangka PAS juga bodoh sial! Inilah 2 gejala yang perlu kerajaan tangani segera!


ISA: Demonstrasi Anti ISA dirasuah!

Berita baru diterima yang melaporkan S/U Agong PKR Datuk Salehudin Hashim telah menghilangkan diri setakat ini. Laporan polis belum dibuat lagi.

Kehilangan ini telah diberitahu kepada pucuk pimpinan. Besar kemungkinan pada malam ini akan diadakan mesyuarat tergempar biro politik.Pemerhati politik menganggap ini adalah krisis terbesar yang melanda PKR.

Adalah difahamkan Datuk Saleh tidak puas hati terhadap pembayaran. Datuk Saleh telah mengeluarkan arahan agar setiap yang turun berdemo dibayar 100 ringgit. Tetapi penasehat PKR hanya ingin bayar RM 25. Ini menyebabkan Datuk Saleh lari.

Sharps Shooters: Dah terbukti Pakatan Rakyat ni terdesak, sampai dikelentong hidup-hidup oleh S.U PKR yang keparat ni. Dah berjanji tapi lari, RM25 je diberi. Mcm mana nak jadi parti pemerintah kalau dah ada hantu bogel macam ni? Larilah.. xpa, Malaysia ni bebas untuk anda lari. Suatu masa nanti, masuk juga dlm perangkap yang dibina rakan sendiri.


ISA: Anwar xda telor. Takut masuk ISA lagi

Siapa Kita, mengapa kita yang mahu diperbodohkan. Siapa yang turun menjadi pelesit di jalanan? Siapa yang tertangkap dan siapakah yang di tertawakan oleh bangsa asing. Perlukah kita di perkuda kan dan di perbodohkan, Siapa yang menderita siapa yang kecewa. Jawapannya mudah. Melayu, Bangsa Melayu angkara siapa ? angkara Melayu.

Pak Lebai berserban, Mak Cik lebai juga berpurdah dan bertudung, Mahasiswa Melayu yang selesa belajar di Universiti dengan bantuan kerajaan di Universiti kerajaan bangun menjadi kuda turun menjadi anak anak jalanan kerana termakan hasutan seorang yang amat bercita-cita tinggi ingin menjadi Perdana Menteri. Dahulu semasa dalam kerajaan, ketika menjadi Timbalan Perdana Menteri, kenapa tidak mansuh kan ISA ?

Anwar gagal mendapat mandat rakyat untuk menjadi Perdana Menteri, Anwar gagal untuk mendapatkan sokongan rakyat untuk menabal kan dia sebagai Perdana Menteri, Tiada jalan lain melainkan mengasuh anak anak muda dan orang orang Melayu untuk menjadi pejuang jalanan untuk merampas kerajaan. Budaya ini bukan budaya kita.

Bukan budaya rakyat Malaysia, Rakyat Malaysia hidup dalam keadaan aman dan damai, Kerajaan ditentukan melalui pilihan raya, suara rakyat dan bukan paksaan dan keganasan di jalan raya.

Bangsa asing langsung tidak peduli, bangsa lain sibuk mencari kekayaan. Pak Lebai dan Mak Lebai yang kononnya mahu berjihad mahu masuk syurga terperangkap dengan jihad Anwar Ibrahim. Pak Lebai dan Mak Lebai. Jika terkorban dalam demonstrasi semalam anda tidak akan mati syahid. Ini bukan cara untuk mati syahid. Yang lebih malang Pak Lebai dan Mak Lebai, anda tidak akan mati kerana baru kena gas pemedih, anda sudah berkeliaran mencari tempat berlindung.

Siapa yang marah ? Siapa yang kecewa?

Lojik akal ini adalah satu perbuatan yang menyalahi undang undang dan perlembagaan negara, Lojik akal ini adalah perbuatan tidak berfaedah, Lojik akal ini adalah perkara yang tidak patut diterapkan dalam budaya Bangsa Malaysia. Namun masih ada juga NGO Pro kerajaan yang begitu lantang, bloggers UMNO yang begitu lantang mengkritik memaksa pemimpin UMNO menyalahi undang-undang dan mengenkari arahan pemimpin tertinggi UMNO dan kerajaan !!!!! Mengapa dan kenapa dengan kamu? Terbawa bawa budaya Anwar Ibrahim?

Ini bukan jalan penyelesaian yang baik, jalanan bukan tempat menentukan nasib rakyat lain. Budaya Malaysia tidak berlandasakan keganasan, Lihat saja, berapa orang yang turun menyahut saranan bloggers UMNO yang hilang akal, NGO Penyokong UMNO yang angkuh. Apa sudah jadi, siapa yang sokong budaya jalanan ini, Siapa yang mahu mencari kesusahan?

Bukan saya menuduh semua bloggers yang menghasut ahli UMNO turun melakukan kerja tidak berfaedah ini, hanya seorang dua yang tidak berakal dan emosi. Blogger ini tidak lagi relevan sebenar nya, Hari ini mereka sunyi sepi tidak mahu mengulas, mungkin telah tahu bahawa ini adalah satu pekerjaan yang tidak berakal. Mujur pemimpin yang melakukan perkara yang benar itu tidak melatah, Mungkin pemimpin itu tidak mahu meletakkan taraf beliau sama dengan picisan upahan yang menulis menghasut ahli UMNO untuk melanggar undang-undang kerajaan.

Saya menghormati keputusan berani pemimpin muda ini yang menyeru agar semua ahli Pemuda UMNO jangan turut serta dalam perhimpunan jalanan ini. Maruah Bangsa dan Pemuda UMNO telah di selamatkan oleh pemimpin muda ini. Walaupun dikecam sebagai tidak bertelor, tetapi hari ini jelas, siapa sebanar nya tidak bertelor, Yang berkokok siang malam dalam blog dan mesyuarat NGO berkenaan yang langsung tidak nampak telor yang menyerlah dalam perhimpunan berkenaan. Inilah ketua pemuda yang kita mahukan, yang waras dan boleh menyelamatkan maruah Pemuda dan bangsa walaupun dikecam.

Jawapan nya siapa: jika bukan ketua pemuda UMNO Malaysia Khairy Jamaluddin, yang telah memberikan garisan jelas pendirian pemuda UMNO sebelum tarikh perhimpunan. Ini adalah sifat berani sebenar.

Kiriman : Sdr Rosli Din , Ketua Pemuda UMNO Cawangan


Pakatan Rakyat Nyata Pengecut Minta ISA dimansuhkan.


AKTA Keselamatan Dalam Negeri (ISA) telah lama diwujudkan bagi membanteras aktiviti dan anasir subversif oleh pihak komunis dan konco-konco mereka yang pada masa itu dianggap sebagai mengancam keselamatan negara serta ketenteraman awam. Tambahan lagi apabila keadaan negara diisytiharkan darurat mulai 1948 hingga 1960.

Antara ciri-ciri penting dalam akta itu ialah ‘penahanan tanpa bicara’ selama 60 hari oleh pihak berkuasa ke atas seseorang yang disyaki melakukan perbuatan yang boleh ditafsirkan sebagai mengancam keselamatan negara serta ketenteraman awam.

Akibatnya ramai jugalah mereka yang telah ditahan mengikut akta tersebut. Ia termasuklah pemimpin-pemimpin politik, aktivis sosial, pemimpin NGO dan sebagainya.

Oleh kerana cirinya yang sedemikian rupa maka ia sangat tidak digemari oleh beberapa pihak. Malahan akta itu kini dianggap sudah tidak ‘relevan’ lagi dengan persekitaran negara semasa. Ini kerana Parti Komunis Malaya (PKM) yang dikaitkan dengan rasional pengwujudan akta itu kerana mencetuskan anasir- anasir seperti tersebut sudah tiada lagi.

Namun anasir-anasir lain yang hampir menyerupai aktiviti subversif komunis itu kini kelihatannya semakin menjadi-jadi sehingga sesekali agak menakutkan orang awam mendengarnya atau melihatnya. Perhimpunan haram, pengucapan awam yang memasukkan unsur-unsur menghasut, membangkitkan isu-isu perkauman dan keagamaan secara serius sudah pun kedengaran di sana sini.

Wajarkah dalam sebuah negara yang rakyatnya berbilang kaum, budaya dan agama seperti Malaysia ini membiarkan situasi seumpama ini tumbuh, membiak dan mungkin merebak dalam jangka masa tertentu sehingga nanti mengancam keselamatan negara serta ketenteraman awam?

Jawapan yang jujur kepada persoalan ini pastilah tidak.

Bagaimana pun jika ditilik kepada perkembangan semasa yang diambil kesempatan oleh sesetengah pihak dengan cuba mensensitifkan isu-isu politik yang dicampur-baur dengan isu- isu perkauman yang melampau, kewajaran untuk kerajaan pusat sekarang mengekalkan ISA adalah hakikatnya.

Bahkan dengan timbulnya segala tuntutan dan desakan melampau menerusi tunjuk perasaan, perhimpunan haram, penggunaan media tertentu oleh pihak-pihak tertentu bagi mengisi keperluan serta kepentingan mereka waktu mutakhir ini bertambah jelas lagi betapa ia mewajarkan kerajaan mengekalkan ISA dengan sifat-sifat asalnya yang sedia ada.

Ini kerana rakyat biasa yang tidak berdosa, dengan erti kata tiada langsung mempunyai kepentingan politik atau ‘kuasa’ atas tapak politik harus dibiarkan menjadi mangsa kepada sesiapa atau mana-mana golongan yang mempunyai kepentingan peribadi.

Oleh itu, sementara kerajaan masih di dalam kajian untuk menambah baik atau menghapuskan akta itu, sepatutnya juga kerajaan melihat kepentingan sebahagian besar rakyat yang mengharapkan ketenteraman mereka dilindungi menerusi undang-undang yang tegas dan kemas.

Mereka sangat inginkan sebuah negara yang aman sentosa bukan sahaja untuk mereka bahkan untuk generasi mereka yang akan menyusul. Semoga slogan 1Malaysia, Rakyat didahulukan dan Pencapaian diutamakan itu benar-benar dirasai rakyat.


Pegawai kementerian pulau mesyuarat 4 negeri

Kakitangan jabatan dan agensi di bawah Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani di empat negeri Pakatan Rakyat (PR), dilarang menghadiri mesyuarat pembangunan negeri, daerah dan kursus anjuran kerajaan negeri terbabit.

Menterinya, Datuk Noh Omar, berkata arahan itu berkuat kuasa serta-merta dan ia dilaksanakan berikutan kerajaan pembangkang di Pulau Pinang, Kedah, Selangor dan Kelantan gagal memberi kerjasama termasuk tidak pernah menyalurkan peruntukan kewangan kepada jabatan dan agensi kementerian untuk menjalankan program dan projek berkaitan pembangunan pertanian dan masyarakat petani, nelayan dan penternak di negeri berkenaan.

Beliau berkata, selama ini hanya kerajaan Pusat menyediakan peruntukan bagi membantu memajukan sektor pertanian dan golongan berkenaan.

"Kalau kerajaan negeri tak menyediakan peruntukan dan hanya keluar arahan untuk pegawai kita melaksanakan projek dan program membantu petani, nelayan dan penternak, tak perlulah pegawai dan kakitangan agensi ini menghadiri kursus atau mesyuarat majlis pembangunan negeri dan daerah yang diadakan kerajaan negeri itu.

"Pegawai dan kakitangan agensi saya hanya perlu hadir mesyuarat Majlis Pembangunan Persekutuan yang diwujudkan di empat negeri berkenaan," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Anugerah Perkhidmatan Cemerlang LKIM 2008 di sini, semalam.

Noh berkata, kerajaan PR Selangor contohnya, sebelum ini pernah berjanji membantu nelayan di negeri itu, tetapi tidak melakukannya menerusi agensi kementerian seperti LKIM, sebaliknya menyatakan nelayan yang berminat mendapatkan bantuan kewangan boleh memohon menerusi Unit Perancangan Ekonomi Negeri (Upen).

Pada majlis itu beliau juga mengumumkan elaun sara hidup untuk kira-kira 55,000 nelayan di seluruh negara tidak lagi dibayar melalui bank seperti sekarang, sebaliknya dibayar secara tunai oleh LKIM.


Jgn Beri Ruang Kongsi Gelap Memerintah Negara!

Lim mahu SPRM jalankan soal siasat di pejabat kerajaan negeri...

"Kami menuntut keadilan dan sekiranya polis gagal memenuhinya, maka Ketua Polis Negara Tan Sri Musa Hassan patut melepaskan jawatannya atau tempoh perkhidmatannya tidak dilanjutkan," kata Lim, sambil meminta polis bersikap profesional dalam menjalankan tugas mereka.

Pemuda Gerakan Pulau Pinang meletakkan syarat yang sama kepada Lim G Eng jika beliau tidak menjelaskan isu berpindah dari rumah kerajaan ke banglo mewah yang disewanya siap dengan renovation sekali.

Apa reaksi Lim? Buat pekak.

Nampaknya penduduk Kg. Buah Pala akan menunggu PAKATAN menununaikan janji 51 tahun lagi.

Selepas beberapa peristiwa yang lebih penting berlaku seperti isu BABI, kini timbul peristiwa baru yang lebih penting. RM20 000 duit rakyat Selangor telah digunakan dan ada ura-ura meminta kerajaan Selangor menanggung hidup tunang dan anak mangsa.

Lim sudah semestinya SANGAT sibuk atau buat-buat SANGAT sibuk maka undi anda Mac 2008 lalu adalah sesalan 5 tahun lagi.

Rakyat kata: Rakyat Malaysia bersatu, jangan beri ruang kongsi gelap memerintah!


PAS Bukan lagi parti yang memperjuangkan Islam

PAS yang kononnya membawa Islam pada nama parti mereka bersikap bertentangan dengan apa yang Quran sendiri sarankan kepada pencinta Islam sebenar!

Nizar : Dimanakah dalam transkrip2 PAS dalam memorandum ker perlembagaan PAS sendiri ada menyatakan nak melaksanakan Negara Islam?

Husam: No hudud without consent of KeADILan and DAP..

Pas bukan Parti Islam.Pas ialah Parti Pendendam dan tidak ada rahmah antara saudara sesama agama mereka!

PAS parti yang suka berkawan dengan Syaitan tetapi Allah berfirman:4:119:- Dan barang siapa yang mengambil syaitan menjadi pelindung selain Allah, sesungguhnya rugilah dia, rugi yang senyata-nyata.

Saya semakin hari semakin tak faham dengan sikap dan cara PAS.Kononnya nak perjuangkan Islam. Kononnya UMNO harus bertaubat dan meminta maaf kepada PAS. Tapi kenapa DAP yang terang2 menghina Islam dan penubuhan negara Islam serta menentang pengishtiharaan Malaysia sebagai negara Islam tidak pernah diminta untuk meminta maaf kepada orang Islam di malaysia oleh PAS ???
Wah betapa 'double standardnya' PAS dalam memperjuangkan Islam.

Orang2 UMNO yang percaya kepada Allah dan memperakui kenabian Rasulullah SAW dilayan dengan kasar dan kurang ajar seperti 'anjing kurap' ...Tetapi DAP yang bertuhankan 'kesyirikan' serta menolak kenabian Rasulullah SAW dilayan seperti 'bidadari syurga'!!!!!

PAS berpelukan dengan DAP dan bekerjasama dengan DAP/PKR untuk menjatuhkan kerajaan BN yang telah mengiktiraf Islam sebagai agama rasmi Malaysia dan kerajaan yang telah banyak menyediakan kemudahan dalam pendidikan islam, kewangan islam, perkahwinan islam , peruntukan khas dana kerajaan untuk kemajuan agama Islam di Malaysia etc etc etc.


MARILAH KITA BERSATU DAN RAPATKAN SAF KITA KEMBALI WAHAI KAUM MELAYU YANG BERSYARIATKAN AGAMA ISLAM DEMI KESEJAHTERAAN AGAMA BANGSA DAN NEGARA KITA..

Diterbitkan di Manik Urai Online


Anwar Ibrahim Berwajah Firaun

Apabila Anwar disingkirkan dari parti dan kerajaan, ini bermakna doa PAS sebelum itu telah termakbul dan sebahagian perjuangan PAS telah tercapai, mengapa pula doa dan perjuangan PAS kemudiannya menjadi songsang. PAS bukan sahaja berdoa tetapi berjuang termasuk berdemonstrasi supaya Anwar dapat kembali berkuasa dan seterusnya menjadi Perdana Menteri M'sia.

PAS pernah menganggap, Anwar licik menggunakan agama untuk dilihat mempunyai imej yang bersih dan sebagai pemimpin Islam yang unggul, samada di dalam atau luar negara. Apakah perubahan mendadak sokongan PAS terhadap Anwar dalam krisisnya dengan Mahathir menunjukkan PAS juga telah terpedaya dengan imej Anwar ini?

Selanjutnyer... click sini!


Buang Masa Berdebat Dgn Orang xwaras.

TAHNIAH kepada PM kita yang menolak "provokasi" Tuan Guru Nik Aziz untuk berdebat secara terbuka dengan nya. Takder faedah berdebat dengan manusia seperti itu. Lihat saja la anak2 buah bawahan mereka, maksud aku blogger2 upahan PR yang melambak di sini. Derang mana nak menerima apa jua yang di lakukan oleh kerajaan, ada sahaja yang tak betul. Kerajaan BN buat sekolah... salah, buat masjid... salah, buat kuil... salah, buat hospital... salah, buat balai... polis salah pendek dan panjang kata apa sahaja yang di buat oleh kerajaan, pasti akan mendapat tentangan dari mereka. Itu sikap orang2 PAS dari atas sehingga la ke fanatik kelas "bawahan" PAS ni.

Ini meripakan sikap pembangkang yang tak bijak dan tidak tahu apa tujuan atau fungsi pembangkang sebenarnya. Pembangkang perlu wujud untuk mengimbangi sesebuah kerajaan, tetapi pembangkang di Malaysia ni, low class! Tah apa2 di bangkang nya. Sehinggakan kerajaan buat baik kepada rakyat pun di putarbelitkan dan di salahertikan kebaikan tersebut. Jadi keputusan PM untuk tidak menyahut provokasi Nik Aziz memang tepat! Apa yang nak di debatkan? PAS seperti dah menjadi hilang akal dan tergila2 kan DAP dan PKR. Macam perempuan kene minyak guna-guna lak. PAS sehingga dah tak nampak apa yang sedang di lakukan oleh DAP dan PKR. PAS buta dan tak dapat melihat rancangan menghapuskan bangsa Melayu oleh DAP dan PKR. Apa nak jadi wahai orang2 PAS? Kamu ingat bila kamu mati nanti Lim Kit Siang ke nak uruskan mayat kamu semua?

Sekali lagi aku ucapkan tahniah kepada PM kita. Tiada faedah berdebat dengan Nik Aziz yang seperti orang tidak waras. Moga2 akan ujud seorang wira PAS yang sedia untuk membuat perubahan demi masa depan Agama, Bangsa dan Negara. Sekali lagi aku nak cakap, APA YANG ADA PADA ORANG MELAYU SEKARANG? Jika pemerintahan di lepas kan kepada "mereka" maka kita akan lihat Melayu jadi seperti apa yang terjadi di Singapore dan di Pulau Pinang.

Lupakan debat dgn org tak waras, mari sama-sama membangunkan negara. Kalau tiada UMNO dan BN maka hancurlah Agama, Bangsa dan Negara yang kita cintai ini. Malaysia2day


Dah habis isu PKFZ, isu Plywood pulak dia nak bantai.


BILA LIM KIT SIANG DAH KETANDUSSSAAANNN IDEAAA! LALU DIA AMEK ENTRI BLOGGER PEROGOL RAKYAT SEKOR NI UNTUK DIJADIKAN BAHAN BLOG DIA. MAK AIH, KO PEMIMPIN, KERJA KO KAT PEJABAT COPY PASTE LINK ORANG UNTUK DIKUTUK JER KER KIT SIAM??? EH? SILAP2.. AYOO! SOLIE2.. MANYAK SENGAJA.. WAKAKAKAKAKA!

PLYWOOD TU MELENGKUK SIKIT DAH NAK KATA 1 MALAYSIA DAH CRACK, KIT SIAM.. KIT SIAM.. AKU RASA KAN, KO MMG DAH TUA MAKIN TAKDE IDEA. HAL KECIK CAMNI PUN KO NAK BISING!

SEKARANG NI AKU SERU SEMUA BLOGGER CARIK PLYWOOD BELAKANG KIT SIAM YANG MELENGKUK SIKIT.. PASTU KITA KATA,

PAKATAN RAKYAT A.K.A PEROMPAK RAKYAT DAH RETAK KERRR????!!!

DALAM DUNIAWI NI, TIADA BENDA YANG SEMPURNA INI TERMASUKLAH KAMU SEMUA YANG MEMBACA ENTRI NI. JANGAN KERANA HAL SEKECIL SEPERTI INI KAMU SEMUA NAK BISING TAK TUMPAH SEPERTI PARASIT!

KESAL GILERRRR TENGOK ADE PEMIMPIN CAMNI. MAKIN LAMA MAKIN MENYAMPAH DAN AKU AKAN LABELKAN MEREKA SEBAGAI SAMPAH!!!


Anwar Ibrahim Pengecut!


PAS Pengecut

1. TGNA rendah diri mohon maaf dan tarik balik kenyataan minta Nasha letak jawatan. Ulama bangsat Ketua Pemuda PAS bila nak tarik balik artikel berniat jahat Ibrahim Ali?

2. Hadi tolak UG. Bermakna Hadi melanggar dalil2 dan nas2 Al-Quran tentang UG. Bila nak tarik balik dalil2 dan nas2?

3. Hadi kata DAP dan PKR setuju tentang UG. Skang bagaimana? Bila nak mohon maaf? Penipu punya ulama. 800 000 ahli PAS dibuktikan jenis bangang bila kena kencing kaw punya.

Tanpa UG atau dengan UG, gua adalah blogger bebas yang menentang setiap bangsat2 politik tanah air.

Ulama bangsat dan penipu.
Ulama bangsat dan penipu.
Ulama bangsat dan penipu.
Ulama bangsat dan penipu.
Ulama bangsat dan penipu.


Adalah Baik Nizar Kena Ikat

Datuk Seri Nizar Jamaluddin dari Pakatan Rakyat mahukan panel penuh 11 hakim Mahkamah Persekutuan mendengar rayuan beliau untuk membatalkan pengisytiharaan Zambry Kadir sebagai Menteri Besar Perak.


Menurut Nizar, panel 11 hakim itu amat perlu memandangkan rakyat meletakkan harapan tinggi kepada mahkamah untuk menyampaikan keputusan yang adil dan saksama bagi merungkai krisi Perlembagaan Perak.

Nizar memfailkan rayuan ke Mahkamah Persekutuan hari ini bagi membatalkan keputusan mengejut Mahkamah Rayuan yang mengisytiharkan Zambry sebagai Menteri Besar.

Tiga hakim berkenaan membuat keputusa itu dalam tempoh lima minit pada bulan lalu dan sekali gus mengejutkan ramai pengamal undang-undang, bekas hakim dan rakyat keseluruhan.

Mereka telah berjanji untuk mengemukakan hujah bertulis bagi menyokong keputusan bingkas itu namun gagal berbuat demikian sehingga menyulitkan rayuan Nizar untuk membatalkan keputusan berkenaan.

Nizar tiba di Pejabat Pendaftar Mahkamah Persekutuan sekitar jam 3.00 petang nanti bersama peguam Leong Cheok Keng.

Rayuan berkenaan akan didengar pada 9 dan 10 Julai depan.



KAHKAHKAH! Beruk made by Pas ni tak serik-serik lagi. Apakah dia disuruh oleh Nga & Ngeh untuk teruskan perjuangan 2 ekor Dap Keparat itu?! KahHkHahkahHakhAh!


Zuraida Kaki Kelentong


Sidang media yang diadakan di runag lobi parlimen oleh Ketua Wanita Keadilan telah memaparkan lagi satu pembohongan daripada parti tersebut. Di dalam sidang media berkenaan, pimpinan tertinggi Wanita Keadilan menyambut baik peruntukan 30% kedudukan dalam parti untuk golongan wanita di setiap peringkat Cabang, Negeri dan Pusat. Peruntukan ini katanya sekaligus memenuhi keperluan Piagam Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Terhadap Wanita (CEDAW) dan dasar Wanita Negara bersabit kuota itu. Zuraida Kamaruddin, seorang pejuang nasib ahli DUN yang bertelanjang di portal web, menyifatkan kejayaan PKR meminda perlembagaan itu sebagai kejayaan yang bersejarah.

"Parti keadilan merupakan parti pertama memperuntukkan didalam perlembagaannya penglibatan wanita 30% di semua peringkat sekurang-kurangnya. Ia satu langkah baru untuk penglibatan wanita dalam arena politik, yang diiktiraf oleh sebuah parti yang baru dan parti yang progresif. Peruntukan 30% untuk wanita tidak pernah diberikan oleh mana- mana parti lain, termasuk parti- parti lama oleh UMNO. Saya dapati UMNO, MIC dan MCA sampai sekarang masih lagi tidak dapat mengenengahkan wanita. Ini satu pencapaian kepada PKR membuktikan komitmen bahawa wanita itu diiktiraf dan diberikan tempat disemua peringkat sekurang- kurangnya 30 peratus." Zuraida memetik.

Apa Zuraida ini ingat apa sahaja yang hendak dibohongnya akan diterima bulat-bulat. Untuk membuktikan pembohongan ini, mari kita sama-sama melihat carta organisasi Batang Keadilan Rakyat di dalam Majlis Pimpinan Tertinggi. Hanya seramai 8 orang daripada 42 yang membabitkan wanita di dalam majlis tersebut. Dari segi peratusan, hanya melibatkan 19%. Apa yang makcik ini hendak kelentong? Lain kali cakap siang, pandang-pandang, Makcik Zuraidah oiii!

Majlis Pimpinan Tertinggi (2007 - 2010)

Ketua Umum Parti
Datuk Seri Anwar Ibrahim

Presiden
Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail

Timb. Presiden
Dr Syed Husin Ali

Naib Presiden
Sdr Azmin Ali
Dr Lee Boon Chye
Sdr Mustaffa Kamil Ayub
Sdr Sivarasa Rasiah
Datuk Dr Jeffrey Kitingan

Setiausaha Agung
Dato' Salehuddin Hashim

Timb. Setiausaha Agung
Sdr Abdul Halim Mohamed Yussof
Sdr Jonson Chong
Sdri Suzana Manja Ibrahim

Bendahari
Sdr William Leong

Timb. Bendahari
Tengku Maraziah Tengku Sulaiman

Ketua Penerangan
Sdr Chua Tian Chang @ Tian Chua

Pengarah Pilihanraya
Hajjah Zainon Jaafar

Timb. Pengarah Pilihanraya
Hajah Fuziah Salleh

Pengarah Strategi
Sdr Saifuddin Nasution Ismail

Pengerusi Tetap
Haji Hishamuddin Ismail

Timb. Pengerusi Tetap
Sdr Khazizi Ahmad

Ahli-Ahli MPT
Sdr Dominique Ng Kim Ho
Dr Badrul Amin Bahron
Dr Mansur Othman
Sdr N. Gobalakrishnan (URL)
Dr Zaleha Mustafa
Sdr Mohd Yahya Sahri
Sdr Johari Abdul
Sdri Irene Fernandez
Sdri Christina Liew
Kapt (B) Usaili Alias
Dato Dr. Zainal Abidin Ahmad
Sdri Latheefa Koya
Sdr Saiful Izham Ramli
Haji Osman Abdul Rahman
Sdr Badrul Hisham Shahrin
Sdr Ansari Abdullah
Sdri Animah Ferrar
Sdr Khalid Jaafar
Sdr Zakaria Abd Hamid
Sdr Cheah Kah Peng
Sdr Omar Jaafar
Sdr S. Manikavasagam
Sdr Ang Hiok Gai


Nizar Tidak Professional Memang Patut Jadi Pak Turut DAP


Bila seseorang manusia itu sudah dipengaruhi oleh manusia yang gila kuasa maka inilah hasilnya, lihatlah sendiri. Dewan Rakyat diperlakukan seperti zoo negara/market segala tempat kecoh2 sewaktu dengannya oleh wakil rakyat yang datang mali dari Zoo Taiping. Eh? maaf, dari Bukit Gantang. Seperti tiada adat, seperti tidak pernah diterangkan protokol masuk dewan. Bagaikan meludah ke langit terkena pada muka diri sendiri, nak kategorikan macam mana? Bodoh? Dia pernah sekolah, banggang? Tanyalah dia sendiri. Ni larr hasil pemimpin yang lahir dari PAS! Didikan Tok Guru mane ntah!


Fuckatan! DAP Anjing Yang Suka Bikin Kecoh!

Trip FUCKATAN YANG SUKA BIKIN RIOT keparlimen!
Pada 15.06.09-bertempat di hadapan pejabat dap perak. Seramai 15 org dari FUCKATAN RIOT. Antara yg dikenali

1. yb.mohd anwar-adun pas changkat jong.
2. nga kor meng-adun p.remis/ap taiping.
3. chen fook chye-adun keranji.
4. lim pek har-adun mengelmbu.
5. abdul yunus.b.jamahri-adun pas k.kurau dan 10 penyokong dri FUCKATAN RIOT.bas persiaran no WGB 6186 warna putih hijau.bas berlepas dri pej.dap perak jam 0630.

WAHAI PIHAK BERKUASA, INFO KAMI DAH BAGI, TUNGGU APA LAGI, TANGKAP LA ANJING-ANJING DARI DAP NI DAN MASUKKAN KE MANA YANG PATUT, MEREKA INI DAH MENJADI ANCAMAN UNTUK NEGARA! TAK KIRA LA DARI PARTI MANA PUN, BIKIN KECOH JE, TOLONG KASI CEKUP, SAYA SEBAGAI RAKYAT MALAYSIA DAH GETIK DAN MUAK TENGOK PERANGAI FUCKATAN RIOT NI! I AM SICK OF THESE BASTARD'S!!!! - Parpu


Pengikut Pas yang Beperang Sesama Sendiri

Pak Syeih Anwar Al Juburi (meminjam kata-kata Mohammad Sabu) berkata:

Kenyataan ini saya edarkan setelah berbincang dengan Ustaz Abdul Hadi Awang dan Sdr. Lim Kit Siang semalam. Kami mengulangi komitmen untuk memperkukuhkan kerjasama Pakatan Rakyat bagi menjayakan Agenda Perubahan. Kami berpendapat adalah penting untuk memberi peluang dan ruang kepada rakan-rakan parti komponen untuk menjelaskan pendirian mereka berhubung sebarang isu yang berbangkit. Kami percaya perselisihan kecil yang digembar gembur oleh media umno-bn tidak akan meretakkan permuafakatan yang terbina dari iltizam untuk membawa Perubahan kepada rakyat Malaysia keseluruhannya.

Karpal "The Singh Is King" pula berkata:

DAP National Chairman Karpal Singh has asked PAS to reassess its position in the Opposition Pact following its intention to initiate unity talks with Umno. Indicating the party has limits to its patience, Karpal Singh said, PAS should not push its agenda which adversely affected the pact. Karpal Singh said PAS should realise that it was not the dominant party in the pact as it had only 24 seats in Parliament compared to the 28 held by the DAP and 31 by Parti Keadilan Rakyat (PKR).

Anwar, Anwar. Tidak habis-habis hendak memutar belitkan cerita. Media UMNO-BN kononnya dipersalahkan. Kamu tidak menjengok ke ke dalam blog-blog pengikut-pengikut Pas yang berperang sesama sendiri. Apa sangat pentingnya berita bodoh ini yang hendak dan telah disiarkan oleh media-media utama. Tidak ada faedahnya. Keduanya, siapa yang dulu "merenyeh" kata orang Utara meminta kerajaan perpaduan ini. DS Najib ke? TS Muhyiddin ke?

Kadang-kadang lucu juga kalau kita lihat persundalan haram di antara Pas, PKR dan DAP ini. Tidak sampai setahun bermutaah, sudah bermacam-macam perkara terjadi. DAP tikam belakang Pas, PKR tikam belakang DAP, PKR membontoti Pas dan DAP pula memperkudakan Pas. Masing-masing ingin menjadi kuasa utama. Tidak ada persefahaman di antara mereka. Mungkin sebab itulah, gabungan ini tidak pernah didaftarkan secara sah. Pernahkah kita melihat perkara ini berlaku di dalam Barisan Nasional yang dahulunya dikenali sebagai Perikatan yang telah memerintah selama lebih 50 tahun. Memanglah ada sedikit sebanyak pergaduhan dan perselisihan faham, tetapi adatlah. Sedangkan lidah lagi tergigit bukan?


Nik Aziz Samakan Politik Dgn Telur


NIK AZIZ: K'JAAN PERPADUAN 'MENGARUT'

MURSYIDUL AM PAS DATUK NIK AZIZ NIK MAT SEKALI LAGI MENENTANG CADANGAN PENUBUHAN KERAJAAN PERPADUAN DENGAN UMNO YANG DIILHAMKAN OLEH PRESIDENNYA DATUK SERI ABDUL HADI AWANG.

MENTERI BESAR KELANTAN ITU MENYIFATKAN PENUBUHAN KERAJAAN PERPADUAN DENGAN UMNO SEBAGAI "MENGARUT".

TELUR-TELUR PENJAJAH

UMNO ADALAH TELUR-TELUR YANG DITINGGALKAN OLEH PENJAJAH INGGERIS, TAMBAH NIK AZIZ.

NIK AZIZ JUGA BERKATA, PERWAKILAN MUKTAMAR PAS TIDAK BERCAKAP MENGENAI UCAPAN DASAR PRESIDEN TETAPI BERCAKAP PERKARA LAIN.

KATANYA, BELIAU SEMPAT MENDENGAR DUA ATAU TIGA PERWAKILAN YANG MEMBAHASKAN UCAPAN DASAR PRESIDEN SEMALAM.

"INI RESTORAN, KALAU KITA MASUK RESTORAN KITA MINTA MAKANAN, KITA MINTA MINUMAN.

"TETAPI KITA MINTA MINYAK SILINDER, KITA HENDAK BETULKAN TAYAR MOTOKAR. INI PELIK," KATANYA.

"ORANG KETAWAKAN KITA APABILA KITA BERCAKAP BENDA LAIN DI DALAM MUKTAMAR (PAS)."

KOMEN PENULIS –

ISHH..ISHHH..TOK GURU OII..APA NI NAK SAMAKAN POLITIK DENGAN TELOR, MINYAK SILINDER DAN TAYAR MOTOKAR..PELIK LAH …PATUTLAH KELANTAN MASIH TAK MAJU..!!


Kebebasan Akhbar Ala Komunis DAP


DAP adalah peninggalan PAP Singapura apabila Singapura meninggalkan Malaya pada 1965. Justeru itu apabila DAP melaungkan kebebasan bersuara dan kebebasan media ia kelihatan sungguh aneh dan pelik.

PAP diketahui umum menguasai media negara tersebut sejak dahulu sehingga sekarang. Hampir kesemua pemimpin pembangkang mereka disaman dan dimufliskan apabila tersalah cakap. Malahan sukar sekali mencari kenyataan media pemimpin pembangkang di Singapura berbanding di Malaysia.


Boleh dikatakan tiada siapa antara kita yang kenal pemimpin pembangkang terkemuka Singapura.

Anak didik PAP di Malaysia, DAP, berkempen serata Malaysia bercakap soal kebebasan media. Apabila berkuasa mereka memilih untuk mendiskriminasi media yang tidak mahu bersengkongkol dengan mereka.

Menurut Malaysiakini.com, Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng, hari ini, menghalau wartawan Utusan dari sidang akhbar Majlis Angkat Sumpah Presiden Majlis Perbandarang Seberang Jaya kerana tidak berpuas hati dengan laporan Utusan.

Beliau juga dilaporkan enggan menjawab soalan dari NST kerana tidak berpuas hati dengan sikap akhbar tersebut mengkritik pentadbirannya.

Inilah bentuk kebebasan media dan bercakap yang mereka perjuangkan. Hanya komunis bertindak seperti Lim Guan Eng. Di sebuah negara Komunis mereka telah menyekat akses internet sempena hari pro demokrasi mereka.

Lihat sahaja di mana-mana negara yang diperintah oleh kumpulan politik sealiran Lim Guan Eng ini, adakah kebebasan media lebih baik dari kita?

Kebebasan Media? Bullshit!


PAS Tidak Terkecuali Walau Sekecil Zarah Itu


SHAH ALAM 4 Jun - Pas Selangor hari ini menafikan wujud amalan fitnah, hasut- menghasut serta pemberian hadiah secara berleluasa sempena Muktamar Tahunan Pas kali ini.

Pesuruhjayanya, Datuk Dr. Hassan Mohamed Ali berkata, amalan sedemikian tidak pernah berlaku dalam parti itu kerana adanya pemantauan yang dilakukan oleh jawatankuasa yang telah dilantik.

''Kita (Pas) tidaak pernah beri hadiah, rasuah, fitnah dan hasut-menghasut dalam Pas.

''Walaupun kita ada kempen untuk pemilihan jawatan parti, namun kita hadkan perkara itu selain membuat pemantauan oleh jawatankuasa yang dilantik.

''Malah dalam muktamar kali ini, kita gunakan wang hasil daripada sumbangan ahli parti,'' katanya selepas mengadakan sesi lawatan media ke tapak Muktamar Tahunan Pas Ke-55 di Stadium Melawati, di sini hari ini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas kenyataan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Dr. Mohamad Khir Toyo yang menyifatkan muktamar tahunan parti itu kali ini lebih 'kotor' daripada sebelumnya.

Dakwaan tersebut dibuat kerana sepanjang kempen pemilihan jawatan tertinggi Pas beberapa minggu lalu telah dicemari dengan beberapa insiden fitnah-memfitnah, hasutan termasuklah dakwaan rasuah.

Menurut Mohamad Khir, pendekatan kempen seumpama itu dipercayai didorong oleh keghairahan ahli Pas yang mahu memenangkan calon mereka yang bertanding dalam pemilihan parti itu.

Dalam pada itu, Hassan yang juga Exco kerajaan negeri menyifatkan Mohamad Khir membuat kenyataan itu kerana 'cemburu' dengan kejayaan Pas menguruskan parti tersebut.

''Apa yang dinyatakan oleh Mohamad Khir disebabkan beliau cemburu tengok kita urus parti kita. Kalau dia tengok betul-betul kita uruskan Pas, mungkin dia akan masuk Pas,'' ujarnya. Utusan Malaysia

Nota kaki - PAS nak cuba menafikan? Haa.. sekarang barulah merasa apa rasanya kena tuduh macam tu. Sebelum ni PAS atau parti politik yang lain seringkali menuduh BN itu ini tanpa sebarang bukti dan sekarang ni bila pembangkang negeri Selangor buat statement camtu terus nak menafikan? Tiada sesiapa pun yang tidak pernah buat silap ini termasuklah alim atau tidak. Seperti buah manggis, diluarnya buruk .. tetapi didalamnya putih bersih suci dan murni dan adalah bagus jika semua ahli politik bersifat seperti buah manggis. Tapi dunia zaman kini, ade ke orang nak berlaku jujur? Takkan jumpe. Pas juga tidak terkecuali.


Puppet Anwar Dalam PAS

DATUK KAMARUDDIN JAAFAR (KJ)-S/U AGUNG

1. Bekas PTD dan kemudian menyertai UKM sebagai pensyarah. Amat rapat dengan AnWAR dari zaman ABIM. Pernah menjadi EXCO Pemuda UMNO Malaysia serta s/u politik Tun Ghafar Baba semasa Tun Ghafar Timbalan Perdana Menteri.

2. Selepas meninggalkan sektor kerajaan, Datuk KJ menyertai dunia koporat dengan bantuan AnWAR. Datuk KJ menjadi pengerusi Lankhorst Sdn. Bhd., syarikat pembinaan kelas A bertaraf kontraktor wibawa. Peranan beliau ketika itu lebih banyak melobi mendapatkan projek-projek besar bagi Lankhorst serta mendapat faedah darinya.

3. Datuk KJ pernah menjadi ahli lembaga pengarah syarikat awam (listed company) dengan memegang 30% syer kuota bumiputera dalam syarikat Westmond Berhad, yang dipunyai oleh Joseph Chong, salah seorang pembiaya AnWAR hingga kini. ( Syarikat yang akan disenaraikan di Bursa Saham perlu mempunyai 30% pegangan bumiputera dan AnWAR cadangkan KJ kepada Joseph Chong tika AnWAR menteri Kewangan, lalu AnWAR sendiri luluskan penyenaraian syarikat tsb.) Adakah ini bukan rasuah?

4. Datuk KJ juga pernah menjadi Ahli Lembaga pengarah DiGi Bhd., syarikat telko 016 kepunyaan TS Vincent Tan, atas cadangan AnWAR. TS Vincent punya cabang perniagaan lain yang melibatkan perjudian. Semasa di DiGI, datuk KJ sering mendapatkan tajaan bagi program-program IKD yang dipengerusikannya. Persoalan di sini, apakah AnWAR menggunakan wang judi membiayai program-program ilmu IKD? Ahli PAS kena tau itu!

5. Datuk KJ juga pernah menjadi sebahagian dari projek Kuala Lumpur Linear City (KLLC) yang dibatalkan oleh Tun Dr. Mahathir selepas mengambilalih jawatan Menteri Kewangan dari AnWAR. Projek tersebut bernilai RM 2 billion yang mencadangkan pembangunan di sepanjang sungai di Kuala Lumpur. Projek ini dibatalkan selepas kajian semula harga dan mendapati ianya tidak semahal itu. Utk. rekod, projek ini diluluskan ketika AnWAR Menteri Kewangan.

W/pun telah melepaskan semua jawatan tsb. selepas 1998, manfaat yang diperolehi oleh Datuk KJ masih terasa hingga kini. Tatkala hampir semua sahabat ABIM AnWAR menyertai PKR pada 1999, AnWAR mengarahkan Datuk KJ menyertai PAS bagi membolehkan AnWAR menguasai parti tu kelak.

Kini PAS bakal menghadapi pertandingan paling sengit dalam Muktamar Tahunan di Stadium Malawati. Tentu saja Datuk KJ mempertaruh dan membiayai Datuk Husam sebagai calon pilihan AnWAR kali ini. Datuk KJ mempersiapkan Husam seperti UMNO beroperasi pemilihan parti, lengkap dengan bilik operasi, jentera bahagian, pusat dan negeri bagi menghadapi golongan ulama' yang tidak menyenangi pengaruh AnWAR dalam PAS.

Kebanyakan dari perwakilan PAS kali ini mendapat 'durian runtuh' hasil pertarungan Timbalan Presiden kali ini. Sumber 'durian runtuh' itu tentunya datang orang di sebalik tabir yang meletakkan Datuk KJ sebagai org harapannya dalam PAS. Jika Datuk KJ, dulu, kini dan selamanya dengan AnWAR, tidak mustahil sumber-sumber syak semakin menguasai PAS. Pasti hubungan dengan Joseph Chong, Vincent masih terjalin baik!

Kita optimis golongan ulama' menyedari perkara ini dan berusaha keras membendungnya. Cuma yang perlu kita renungi di saat UMNO/BN berusaha untuk berubah ke arah kebaikan, PAS kini bergelut dengan kerenah ahlinya sendiri yang lebih mempercayai AnWAR dari Presiden mereka sendiri............

Salam Hormat. 


Pakatan Rakyat Kotor. Jangan Hanya Pandai Tunding Jari Pada Barisan Nasional

Kerajan PR Perak dah jadi tribe government ala pemberontak dapat kuasa. Bak kata sesetengah blogger, tak ubah macam lanun somalia. Penulis kata, macam Red Indian dapat senapang.

Kelmarin riuh kisah ura-ura puak Melayu Islam dan 'Melayu freethinker' dalam Pakatan Rakyat Perak yang mengugut dengan ayat ' kalau SPR kekalkan Jamaluddin dan Osman sebagai wakil rakyat, DUN Perak dibubarkan untuk mendapat mandat baru'.

Malam tadi, Ngeh Koo Ham, Menteri Besar Perak yang sebenar mengambil langkah damage control. Dia cuma menyebut "Kita bagi SPR 48 jam untuk kaji semula. Kalau tidak, kita desak Pengerusi SPR letak jawatan!"

Haa? Letak jawatan je? Ingat nak bubarkan DUN tadi! Ku sangkakan ular menyusur akar, rupanya makin membelit. Padahal Ngeh Koo Ham sendiri membayangkan pada hari Isnin yang " a new mandate must be sought."

Kalau nak desak letak jawatan tak payahlah nak suruh kaji semula segala. Sekarang pun boleh desak sebab SPR banyak masa ke nak kaji semula? Justifikasi SPR hanya berpandukan kes yang sudah-sudah.

Nampaknya bukan rakyat Malaysia dan rakyat Perak je kena kencing dengan wakil rakyat kampung asal Chin Peng ni. Melayu Pakatan Rakyat pun diautanya juga. Sekarang, dengar cerita, Nizar dah di arahkan tutup mulut. Bila Nizar kena tutup mulut, Melayu mana lagi yang diizinkan berkuasa dalam Kerajaan Perak?

DAP tidak akan berani memanggil pilihanraya DUN semula. DAP telah sedar bahawa semangat PKR yang hendak menggunakan isu kuasa Melayu dalam Kerajaan PR membahayakan kedudukan Ngeh & Nga . Di samping itu, Ngeh & Nga sangat yakin, kejahatan mereka akan ditentang dengan kebangkitan Melayu Perak. Dia nampak politik rakyat Perak. Cuma orang PAS dan PKR je yang masih mengelamun yang mereka akan menang.

Tindakkan Kerajaan DAP Perak atas 2 wakil rakyat lompat keluar PKR itu sangat zalim. Mereka tahu, inilah peluang mereka membuang 2 Melayu katak yang tak pandai dari barisan exco. Sekarang nak lantik Melayu mana lagi? Melayu PAS lah. Sebab DAP sekarang 18 kerusi, PAS 6 dan PKR 5.

Itupun kalau DAP pandang PAS. Kalau dipandang 2 ADUN PKR? Jadilah Cina 9 Melayu 2 dalam barisan exco. Walau dijamin tunmbang dalam pilihanraya DUN berikutnya sekalipun, mereka mampu berbangga kerana sampai ke tahap itu akibat kebodohan 'Melayu tamak kuasa yang mudah ditunjal kepala'.


Sebab itu PAS sanggup pijak Melayu 'bekas PKR' 2 orang ni. Asalkan orang PAS boleh masuk exco. Kemudian jadilah barisan exco DAP-PAS sahaja. Satu persepakatan paling HIPOKRIT dalam dunia. Demi politik yang tak sudah, mengenepikan rakyat dan pembangunan negeri.

Jangan seronok dok tuduh kerajaan UMNO dulu zalim kerana hari ini, Allah memperlihatkan bahawa PAKATAN RAYAT PERAK LEBIH ZALIM DAN JIJIK kerana mempergunakankan mandat tak seberapa untuk merebut peluang yang sementara ada!