PUB BARU DIBUKA OLEH KERAJAAN ISLAM PAS KEDAH!

Lesen arak dan karaoke yg terbaru diluluskan oleh Kerajaan Pas Kedah. Gah kononnya, inilah kerajaan islam...islam kah mcm ni atau retorik politik saja? Kemarin naik pub, hari ni baru ustad 'eizan bagi ucapan....macam ni barulah tak zalim...bagi bukak pub! Tapi kerjaan UMNO dulu tak bolehlah...puak-puak paih punyalah serang macam dalam BN ni ada UMNO saja..La ni baru depa tau yg dalam Pakatan reput juga ada kaki mabuk, ada kaki betina ada kaki ekoq. Yang penting kita jangan berkaki dengan depa...inila islam israel yg dpuja2 dn dsanjung puak2 serta konco2 pas....sbnrnya diorg tu teringin nk sume ni...ckp x serupa bikin...

Tahukan Tuan2 bahawa Ustaz Azizan juga adalah pengerusi PKNK, yang mempunyai anak syarikat yang turut menjual arak. Secara langsung Ustaz Azizan adalah tauke arak*. Tahniah, selain meluluskan, Ustaz sendiri turut menjadi tauke. Selamat membangun bersama Islam... *Bukti: Sila semak anak syarikat PKNK yang terlibat dalam operasi golf, anda pasti jumpa.


KHALID BARUA DAP NAK PELINGKUP SHAH ALAM



Al-kisah si khalid gagap ingin membantu dap untuk bertapak di shah alam yang mejoritinya di duduki oleh orang melayu, terbinanya i-city menjadi laluan mudah untuk dap menggunakan khalid untuk mereka mendapat tempat di shah alam.

I-City adalah anak syarikat I Berhad, sebuah syarikat 50-50 milik Permodalan Nasioanal Berhad (PNB) semasa khalid menjadi bossnya dulu, owner I-Berhad, Dato Lim Kim Hong adalah sahabat baik khalid, sewaktu I-City dalam pembinaan dulu, mereka telah merampas tanah sebuah estet yang dikenali sebagai ladang midland (kalau tak silap) mereka merampas tanah-tanah milik pekebun kelapa sawit tampa memberi mereka tempat tinggal alternatif, senang cerita pekerja estet tu di halau keluar oleh kawan khalid owner i-city tu.

Jadi kerajaan negeri selangor ketika itu dibawah pentadbiran Khir Toyo terpaksa membantu perkerja-perkerja estet ini untuk mendapatkan rumah untuk mereka, setelah puas bertegang leher antara kerajaan negeri dan syarikat i-city, akhirnya syarikat i-city bersetuju untuk memperuntukan sejumlah bidang tanah untuk dijadikan sekolah rendah tamil, hanya itu sahaja yang i-city termampu nak bagi, maka kerajaan negeri ketika itu terpaksa pula memberi para perkerja estet ini rumah untuk mereka, sekarang ini siapa yang pergi ke seksyen 7 (baru) shah alam, ada 2-3 block flet pkns kos rendah, itu lah rumah yang kerajaan negeri pimpinan khir toyo sediakan untuk mereka, harga tawaran yang mereka dapat lebih kurang bawah rm 30 ribu ringgit.

Bila pakatan haram perintah negeri selangor, perjanjian untuk sebidang tanah untuk dijadikan sekolah tamil lenyap sama sekali, tanah yang asalnya untuk sekolah tamil kini bertukar statusnya kepada pangung wayang, gelanggang bowling, taman tema dan tak terkecuali kelak akan didirikan pub, disco, karaoke, spa dan lain-lain pusat maksiat.





Soalnya sekarang ni, cukup kuatkah surat yang di keluarkan oleh Pejabat KDYMM Sultan Selangor untuk menghalang premis perjudian dan maksiat dari beroperasi di kawasan i-city tu? berani ke khalid ibrahim melarang cita-cita kawan dia tu? perlu kita ingat, tatkala Tuanku memberi amaran lisan menghalang masjid dan surau dijadikan tempat berpolitik, pun pakatan haram tetap juga gunakan masjid dan surau untuk berpolitik, siap jemput sikafir xavier berceramah dan kita juga perlu ingat si khalid ibrahim bukan politician, dia ahli koprat, ahli koprat semacam khalid ni tidak pernah memikirkan kebajikan, ahli koprat seperti khalid ni hanya mementingkan untung dan duit semata-mata, sampaikan upah servis kereta dia pun, dia claim pakai duit kerajaan negeri, punya la kedekut, malah duit tabung masjid pun dia nak laburkan di tempat-tempat pelaburaan yang di curiga halal haramnya, atas alasan khalid, boleh mendatangkan keuntungan.

Jadi penduduk shah alam janganlah terlalu percaya yang khalid tidak akan membenarkan kawannya tu mendirikan pusat maksiat di shah alam, kenapa det kata macam tu? pasal khalid ni telah terlalu banyak termakan budi dengan lim kim hong ni, kalau korang nak tahu mane khalid dapat duit untuk beli saham guthrie? korang baca sini, tahun lepas lagi det dah keluarkan cerita pasal perangai khalid ibrahim dan hubungan dia dengan syarikat i-berhad/i-city ini.


ARTIKEL MENARIK BUAT KAKI PENYOKONG KOMUNIS



Aku terbaca artikel ni, memang best ! Feriz Omar's views are always radical than others ! Brilliant.

Berperikemanusiaankah Chin Peng? — Feriz Omar
JUNE 23 — Nampaknya isu pertelingkahan dalaman PAS ekoran daripada susulan “kerajaan perpaduan” masih belum ada kepastian. Namun ada baiknya jika kita berdoa ke hadrat Ilahi demi kebaikan dan perpaduan ummah.

Sementara menanti perkembangan seterusnya, desakan Datuk Seri Anwar Ibrahim pada 13 Jun lalu untuk menghalalkan “Raja Komunis Malaya” pulang atas dasar “perikemanusiaan”, membuat saya teruja untuk mengupas saranan itu.

Sebelum belayar jauh, persoalan sama ada Chin Peng itu sendiri “manusia yang berperikemanusiaan” perlu dijawab.

Keputusan kerajaan sebenarnya jelas dan wajar, malah tiada sebab pun isu itu disensasi dan diperpanjangkan lagi. Tindakan mengeluarkan kenyataan-kenyataan berbentuk populis ternyata bersifat murahan, tidak sensitif dan perlu dihentikan segera.

Tidak terfikirkah tentang perasaan ahli masyarakat yang pernah hidup dalam kesengsaraan akibat kehilangan ahli keluarga gara-gara kekejaman komunis?

Perjuangan “Kemerdekaan” PKM?

Menyelusuri sejarah, Parti Kuomintang dari China dengan fahaman komunisme berhasrat menubuhkan cawangan di Tanah Melayu sekitar tahun 20-an. Tetapi ia ditolak dan kemudiannya mendorong kepada penubuhan Parti Komunis Malaya (PKM) pada 1930.

Memang jelas di peringkat ini bibit-bibit kemunculan PKM sebenarnya tiada kena mengena pun dengan perjuangan kemerdekaan. Sememangnya, perjuangan PKM lebih berkait rapat dengan penentangan penjajahan Jepun di Tanah Melayu melalui Malayan Peoples’ Anti Japanese Army (MPAJA), di mana majoriti pendapat bersetuju bahawa ia didorong atas faktor Jepun sendiri yang merupakan musuh ketat kerajaan komunis di China.

Pandangan yang mengatakan PKM memperjuangkan kemerdekaan negara juga tidak berasas. Kita tidak menafikan bahawa PKM juga melakukan penentangan terhadap Jepun dan British.

Namun dosa PKM menumpahkan darah orang awam tidak boleh diampunkan sampai bila-bila. Tindakan membunuh dan menyeksa orang ramai selepas kekalahan tentera Jepun dan penentangan terhadap British ketika negara sudah di ambang kemerdekaan membuktikan bahawa PKM sebenarnya celaru dengan perjuangan mereka sendiri.

Kalau dinilai tindakan PKM meneruskan penentangannya lebih 30 tahun selepas kemerdekaan, untuk apa sebenarnya? Sudah terang lagi bersuluh. Jelas sekali tujuan utama PKM bukanlah untuk kemerdekaan, sebaliknya untuk menubuhkan kerajaan komunis yang menganjurkan fahaman “perhambaan minda” rakyat Malaysia!


PKR Perak Bungkus!

Suatu ketika dahulu, Tuan Hj Ismail Yusup adalah Pengerusi Perhubungan (PPN) PKR Perak yang amat disegani dan disayangi oleh ahli PKR Perak. Masa itu, PKR Perak amat aktif dalam menjalankan aktiviti untuk menghampiri pengundi. Entah macamana, hasil mainan dua orang ADUN yang melobi Anwar akhirnya Tuan Hj Osman dilantik untu mengantikan Hj Ismail. ADUN tersebut akhirnya bertukar menjadi katak dan PKR Perak di bawah Hj Osman menjadi lesu.

Tup-tup hari ini, Hj Osman digugurkan. PKR Perak bergembira seketika. Tiba-tiba dikhabarkan yang akan menggantikan Hj Osman adalah Mustafa Kamil Ayub . Terimakasih kepada Anwar di atas perancangan untuk melingkupkan PKR Perak!

Di bawah ini diturunkan serba sedikit kisah Mustafa Kamil Ayub. Kalau Anwar tak prihatin bermakna samalah Anwar dengan Hj Hadi!

Kisah Mustafa Kamil Ayub.

Tahun 2004, Mustafa Kamil Ayub bertanding di DUN Bukit Chandan dan Parlimen Lumut. Selepas itu menjadi Ketua Bahagian PKR Bukit Kuala Kangsar. Tapi tak ada yang mampu ditunjukkan. PKR Kuala semakin lembap. Mustafa hanya turun untuk majlis rasmi parti. Mesyuarat ataupun apabila dijemput. Tak pernah turun padang berjumpa rakyat.

Tahun 2008, Mustafa Kamil Ayub lari ke Pasir Salak. Bertanding Parlimen Pasir Salak
dan DUN Sungai Manik. Tewas. Lepas kalah, tak pernah balik kawasan.

Mustafa Kamil Ayub tak pernah terlibat dalam meningkatkan prestasi PKR Perak. Tak ada jasa-jasa Mustafa Kamil Ayub dalam PKR Perak walaupun sebagai Naib Presiden PKR. Masa jadi Ketua Bahagian Kuala Kangsar ataupun Ketua Bahagian Pasir Salak, tak pernah hadir mesyuarat Perhubungan Negeri. Hanya hadir di Perak kalau dijemput berceramah.

Mustafa Kamil Ayub dianggap pemimpin elit...hanya bergayut diketiak Anwar. Tak ada track record yang boleh dibanggakan kecuali membodek Anwar.

Pernah dilantik jadi Ketua Perhubungan Negeri Terengganu, tapi PKR Terengganu lingkup. PKR Trengganu tolak dia. Kemudian dilantik jadi Ketua PKR Sarawak...apa jadi kat PKR Sarawak? Gabriel Adit keluar parti dan nak tubuh Pakatan Rakyat Sarawak. PKR Sarawak tak mahu Mustafa Kamil, dan Mustafa merayu kat Anwar suruh bagi kat dia PKR Perak.

Makin teruk la Pakatan Rakyat Perak. dah la PAS lantik Hj. Bakaq. La ni PKR pulak lantik Mustafa Kamil Ayub. Naib Presiden yang tak pernah turun padang. Tok sah kata nak jumpa rakyat. Nak jumpa ahli parti pun tak pernah. Tahniah Anwar Ibrahim!

Sumber @ http://bloglistpolitik.blogspot.com/2009/10/pkr-perak-bakal-berkubur.html

Barisan BOs baru PKR Negeri @ http://dinmerican.wordpress.com/2009/10/25/pkr-forms-national-integration-council-for-sabah-and-sarawak/

KOMEN : PAS BERGOLAK. ANWAR MAIN PERANAN MENGUASAI PAKATAN DENGAN MEROMBAK PIMPINAN NEGRI PKR. TAHNIAH PERAK BERI JALAN MUDAHLAH KEPADA UMNO.


Anwar Kena Tampar Najib

Ucapan sulung Presiden parti DS Najib hari ini menyelar golongan yang sudah mewah, golongan yang sudah kaya raya hasil daripada tempoh pemerintahan singkat DS Anwar Aljuburi dalam kerajaan.

Golongan berkenaan yang meraih kekayaan kerajaan terdiri daripada kroni2 Anwar yang dengan lantang meminggirkan kaum melayu, menuntut hak kesamarataan kerana telah merasakan diri begitu mewah, sudah mencukupi dengan apa yang diperolehi, tanpa memikirkan masalah mereka yang masih lagi merangkak untuk menyaingi ataupun sekurang2nya menyamai orang lain.

Mereka ini hidup mewah, kaya raya tapi bagaimana dengan saudara seagama kita di kampung2, sebaliknya golongan ini menggunakan kemewahan yang mereka kecapi semasa di dalam kerajaan dahulu digunakan untuk memperbodohkan orang2 kampung. Inilah dasar manusia yang tidak pernah berterimakasih, lupa asal usul dan lebih teruk bila menggunakan isu ketuanan melayu bagi menyemarakkan semangat kaum lain.

Golongan inilah yang telah memecahbelahkan perpaduan melayu dan amat wajar sekali digelar PENGKHIANAT BANGSA.



Anwar Sedia Gugurkan PAS dari Pakatan




Ini bukan kemenangan kecil tetapi kemennangan bergaya, pilihan rakyat yang akhirnya direstukan oleh kepimpinan berjaya diterjemah kan oleh rakyat bahawa Isa lah pemimpin yang mereka mahu di Bagan Pinang.UMNO dan BN lah pilihan mereka dan pilihan mereka nyata tepat . dari jumlah undi yang kita lihat , mereka tolak PAS , mereka tolak pakatan rakyat. Pakatan rakyat sudah tidak relevan lagi. Nik Aziz tidak lagi relevan , Nik Aziz hanya kuda tua Anwar Ibrahim dan PAS adalah kuda tua DAP dan Keadilan.

Pengundi Bagan Pinang menghantar pesanan rengkas kepada Anwar Ibrahim dan Pakatan Rakyat , "Go to hell bro " . Anwar sudah mula bimbang , Anwar sudah mula panik . Mungkin kepopulariti beliau sudah sampai ke puncak dan kini sudah mula menurun.Rakyat sudah bosan dengan penipuan Anwar , rakyat sudah mula membenci dengan gelagat mereka. Isa pilihan raykyat. Isa berjaya membuktikan bahawa ramai yang salah. Isa juga membuktikan bahawa Tun Mahathir juga salah. Tun sepatutnya tidak cepat melatah. Tun sebenarnya tidak cepat menghukum. Kepmimpinan UMNO juga telah memuktikan bahawa mereka lebih memntingkan desakan rakyat dan bukannya pemimpin Individu. Dengan mengenepi kan desakan Tun dan mendengar kehendak rakyat, nyata keputusan kepimpinan tertinggi ini sememangnya bertepatan,

Beginilah , biarlah Presiden dan timbalan presiden yang menguruskan dan memimpin UMNO. Berikanlah mereka kebebasan untuk mengemudi kan UMNO, Eloklah Tun berehat dan menjadi pemerhati sahaja dan jika mahu menjadi penasihat, nasihat lah dengan cara yang betul di landasan yang betul. Tidak perlu membuat kenyataan akhbar untuk mengaibkan seseorang. Rasuah dalam politik amat berbeza dengan rasuah diluar sana. Rakyat faham , rakyat tahu apa yang berlaku. Jangan di besar besarkan isu rasuah dalaman politik kerana ianya amat berbeza dari rasuah diluar sana, Apakala rasuah dalam politik khususnya yang diputuskan oleh lembaga disiplin sukar diterima oleh ahli UMNO sendiri. Lembaga Disiplin UMNO juga perlu dirubah. Sudah tiba masanya lembaga disiplin juga perlu satu perubahan yang drastik untuk memantapkan dan mengukuhkan UMNO.

Mustahil , pemilihan UMNO 2009 hanya dua tiga kerat sahaja dijatuhkan hukuman sedangkan ramai yang tahu apa yang berlaku, Perwakilan bukannya buta atau bodoh. Khir sibuk dengan frasuah , macam tiada rasuah yang berlaku waktu 22 tahun pemerentahan beliau hanya kerana sakit hati dan berdendam dengan pemimpin yang tertentu. Rasuah dalam UMNO dan rasuah dalam BBMB dan PEWAJA dll tidak sama denga rasuah dalam UMNO dan ini telah dibuktikan oleh pengundi Bagan Pinang.

Pas juga telah membuat satu kesilapan yang besar apabila mempertikai kan kewibaan SPR apabila mereka tidak pernah pertikaikan keputussn SPR apabila mereka menang .Pas is a sore looser, hanya mahu menang sahaja. kalau takut kalah sepetut nya Pas tidak perlu bertanding disamping faktor Pas tidak ada pemimpin yang mampu mereka ketengahkan kerana calon Pas ini pernah tewas 3 kali dal pilihan raya sebelum ini dan ini adalah kali ke empat beliau tewas. Oleh kerana ini iah calon terbaik yang Pas ada , mereka perlulah menerima kekalahan ini.

Isa juga adalah seorang yang unik , sukar untuk mencari seoranmg pemimpin yang begitu tabah menghadapi liku liku dugaan poitik. Isa telah emmbuktikan bahawa dia adalah comtoh yang terbaik untuk di contohi. bukan apabila nama tidak disenaraikan sebagai ahli kebinet terus sahaja beli kererta Porche , BMW 7 Series , enjoy ke disko disko dan pergi ke kelab bogel di jakarta. dan lawati dissko disko mewah bersama geng geng . Yang menarik pula Isa adil , Baju nya sama kain dengan kain seluar , satu pasang . Beli kain seluar sekali untuk buat baju, atau beli kain baju sekali untuk buat seluar.


Penipuan Terbaru Pas Mengenai Comolot Dgn Ibrahim Ali

Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mengulangi pendirian Kerajaan Negeri Kelantan sebelum ini bahawa Ahli Parlimen Pasir Mas, Datuk Ibrahim Ali perlu meletakkan jawatannya susulan dengan tindakan yang dilihat tidak sehaluan dengan parti tersebut.

“Saya minta dia keluar... yang melantik dia (bertanding di Pasir Mas) saya dengan bendera Pas. Bila (Pas) kawasan Pasir Mas minta dia undur, dia kena berundur. Duit yang dia makan tu tidak betul, sembahyang Tuhan tak terima,” katanya.

Statement ini kita perlu tengok dan ketawa dan tersengih sambil membacanya. Siapa tak kenal Pas ni 'kaki pelakon' yang pernah memenangi anugerah pelakon terbaik S**** Palsu? Kat Kedah, isu roboh pusat penyembelihan babi sampai DAP bertindak keluar dari Pakatan Kedah. Keluar kejap je, pastu COMOLOT balik.

Sama juga dalam situasi ini, dorg minta Ibrahim Ali undur diri dan xpeduli jika Ibrahim bertanding di kawasan Pasir Mas PRU13. Pas juga akan meletakkan calon Pas sendiri di kawasan itu pada PRU 13 nanti. Sekarang cakap awal bolehlah, dah nak dekat-dekat PRU13 nanti siap comolot lagi dengan Ibrahim. Tengoklah nanti.. Payah nak percaya statement Pakatan ni, kejap lagu ni.. esok lusa lagu tu pulak.

Memang betul la kata Tun Mahathir, orang berpakat-pakat ni biasanya nak buat kerja jahat.