PKR Perak Bungkus!

Suatu ketika dahulu, Tuan Hj Ismail Yusup adalah Pengerusi Perhubungan (PPN) PKR Perak yang amat disegani dan disayangi oleh ahli PKR Perak. Masa itu, PKR Perak amat aktif dalam menjalankan aktiviti untuk menghampiri pengundi. Entah macamana, hasil mainan dua orang ADUN yang melobi Anwar akhirnya Tuan Hj Osman dilantik untu mengantikan Hj Ismail. ADUN tersebut akhirnya bertukar menjadi katak dan PKR Perak di bawah Hj Osman menjadi lesu.

Tup-tup hari ini, Hj Osman digugurkan. PKR Perak bergembira seketika. Tiba-tiba dikhabarkan yang akan menggantikan Hj Osman adalah Mustafa Kamil Ayub . Terimakasih kepada Anwar di atas perancangan untuk melingkupkan PKR Perak!

Di bawah ini diturunkan serba sedikit kisah Mustafa Kamil Ayub. Kalau Anwar tak prihatin bermakna samalah Anwar dengan Hj Hadi!

Kisah Mustafa Kamil Ayub.

Tahun 2004, Mustafa Kamil Ayub bertanding di DUN Bukit Chandan dan Parlimen Lumut. Selepas itu menjadi Ketua Bahagian PKR Bukit Kuala Kangsar. Tapi tak ada yang mampu ditunjukkan. PKR Kuala semakin lembap. Mustafa hanya turun untuk majlis rasmi parti. Mesyuarat ataupun apabila dijemput. Tak pernah turun padang berjumpa rakyat.

Tahun 2008, Mustafa Kamil Ayub lari ke Pasir Salak. Bertanding Parlimen Pasir Salak
dan DUN Sungai Manik. Tewas. Lepas kalah, tak pernah balik kawasan.

Mustafa Kamil Ayub tak pernah terlibat dalam meningkatkan prestasi PKR Perak. Tak ada jasa-jasa Mustafa Kamil Ayub dalam PKR Perak walaupun sebagai Naib Presiden PKR. Masa jadi Ketua Bahagian Kuala Kangsar ataupun Ketua Bahagian Pasir Salak, tak pernah hadir mesyuarat Perhubungan Negeri. Hanya hadir di Perak kalau dijemput berceramah.

Mustafa Kamil Ayub dianggap pemimpin elit...hanya bergayut diketiak Anwar. Tak ada track record yang boleh dibanggakan kecuali membodek Anwar.

Pernah dilantik jadi Ketua Perhubungan Negeri Terengganu, tapi PKR Terengganu lingkup. PKR Trengganu tolak dia. Kemudian dilantik jadi Ketua PKR Sarawak...apa jadi kat PKR Sarawak? Gabriel Adit keluar parti dan nak tubuh Pakatan Rakyat Sarawak. PKR Sarawak tak mahu Mustafa Kamil, dan Mustafa merayu kat Anwar suruh bagi kat dia PKR Perak.

Makin teruk la Pakatan Rakyat Perak. dah la PAS lantik Hj. Bakaq. La ni PKR pulak lantik Mustafa Kamil Ayub. Naib Presiden yang tak pernah turun padang. Tok sah kata nak jumpa rakyat. Nak jumpa ahli parti pun tak pernah. Tahniah Anwar Ibrahim!

Sumber @ http://bloglistpolitik.blogspot.com/2009/10/pkr-perak-bakal-berkubur.html

Barisan BOs baru PKR Negeri @ http://dinmerican.wordpress.com/2009/10/25/pkr-forms-national-integration-council-for-sabah-and-sarawak/

KOMEN : PAS BERGOLAK. ANWAR MAIN PERANAN MENGUASAI PAKATAN DENGAN MEROMBAK PIMPINAN NEGRI PKR. TAHNIAH PERAK BERI JALAN MUDAHLAH KEPADA UMNO.


Anwar Kena Tampar Najib

Ucapan sulung Presiden parti DS Najib hari ini menyelar golongan yang sudah mewah, golongan yang sudah kaya raya hasil daripada tempoh pemerintahan singkat DS Anwar Aljuburi dalam kerajaan.

Golongan berkenaan yang meraih kekayaan kerajaan terdiri daripada kroni2 Anwar yang dengan lantang meminggirkan kaum melayu, menuntut hak kesamarataan kerana telah merasakan diri begitu mewah, sudah mencukupi dengan apa yang diperolehi, tanpa memikirkan masalah mereka yang masih lagi merangkak untuk menyaingi ataupun sekurang2nya menyamai orang lain.

Mereka ini hidup mewah, kaya raya tapi bagaimana dengan saudara seagama kita di kampung2, sebaliknya golongan ini menggunakan kemewahan yang mereka kecapi semasa di dalam kerajaan dahulu digunakan untuk memperbodohkan orang2 kampung. Inilah dasar manusia yang tidak pernah berterimakasih, lupa asal usul dan lebih teruk bila menggunakan isu ketuanan melayu bagi menyemarakkan semangat kaum lain.

Golongan inilah yang telah memecahbelahkan perpaduan melayu dan amat wajar sekali digelar PENGKHIANAT BANGSA.



Anwar Sedia Gugurkan PAS dari Pakatan




Ini bukan kemenangan kecil tetapi kemennangan bergaya, pilihan rakyat yang akhirnya direstukan oleh kepimpinan berjaya diterjemah kan oleh rakyat bahawa Isa lah pemimpin yang mereka mahu di Bagan Pinang.UMNO dan BN lah pilihan mereka dan pilihan mereka nyata tepat . dari jumlah undi yang kita lihat , mereka tolak PAS , mereka tolak pakatan rakyat. Pakatan rakyat sudah tidak relevan lagi. Nik Aziz tidak lagi relevan , Nik Aziz hanya kuda tua Anwar Ibrahim dan PAS adalah kuda tua DAP dan Keadilan.

Pengundi Bagan Pinang menghantar pesanan rengkas kepada Anwar Ibrahim dan Pakatan Rakyat , "Go to hell bro " . Anwar sudah mula bimbang , Anwar sudah mula panik . Mungkin kepopulariti beliau sudah sampai ke puncak dan kini sudah mula menurun.Rakyat sudah bosan dengan penipuan Anwar , rakyat sudah mula membenci dengan gelagat mereka. Isa pilihan raykyat. Isa berjaya membuktikan bahawa ramai yang salah. Isa juga membuktikan bahawa Tun Mahathir juga salah. Tun sepatutnya tidak cepat melatah. Tun sebenarnya tidak cepat menghukum. Kepmimpinan UMNO juga telah memuktikan bahawa mereka lebih memntingkan desakan rakyat dan bukannya pemimpin Individu. Dengan mengenepi kan desakan Tun dan mendengar kehendak rakyat, nyata keputusan kepimpinan tertinggi ini sememangnya bertepatan,

Beginilah , biarlah Presiden dan timbalan presiden yang menguruskan dan memimpin UMNO. Berikanlah mereka kebebasan untuk mengemudi kan UMNO, Eloklah Tun berehat dan menjadi pemerhati sahaja dan jika mahu menjadi penasihat, nasihat lah dengan cara yang betul di landasan yang betul. Tidak perlu membuat kenyataan akhbar untuk mengaibkan seseorang. Rasuah dalam politik amat berbeza dengan rasuah diluar sana. Rakyat faham , rakyat tahu apa yang berlaku. Jangan di besar besarkan isu rasuah dalaman politik kerana ianya amat berbeza dari rasuah diluar sana, Apakala rasuah dalam politik khususnya yang diputuskan oleh lembaga disiplin sukar diterima oleh ahli UMNO sendiri. Lembaga Disiplin UMNO juga perlu dirubah. Sudah tiba masanya lembaga disiplin juga perlu satu perubahan yang drastik untuk memantapkan dan mengukuhkan UMNO.

Mustahil , pemilihan UMNO 2009 hanya dua tiga kerat sahaja dijatuhkan hukuman sedangkan ramai yang tahu apa yang berlaku, Perwakilan bukannya buta atau bodoh. Khir sibuk dengan frasuah , macam tiada rasuah yang berlaku waktu 22 tahun pemerentahan beliau hanya kerana sakit hati dan berdendam dengan pemimpin yang tertentu. Rasuah dalam UMNO dan rasuah dalam BBMB dan PEWAJA dll tidak sama denga rasuah dalam UMNO dan ini telah dibuktikan oleh pengundi Bagan Pinang.

Pas juga telah membuat satu kesilapan yang besar apabila mempertikai kan kewibaan SPR apabila mereka tidak pernah pertikaikan keputussn SPR apabila mereka menang .Pas is a sore looser, hanya mahu menang sahaja. kalau takut kalah sepetut nya Pas tidak perlu bertanding disamping faktor Pas tidak ada pemimpin yang mampu mereka ketengahkan kerana calon Pas ini pernah tewas 3 kali dal pilihan raya sebelum ini dan ini adalah kali ke empat beliau tewas. Oleh kerana ini iah calon terbaik yang Pas ada , mereka perlulah menerima kekalahan ini.

Isa juga adalah seorang yang unik , sukar untuk mencari seoranmg pemimpin yang begitu tabah menghadapi liku liku dugaan poitik. Isa telah emmbuktikan bahawa dia adalah comtoh yang terbaik untuk di contohi. bukan apabila nama tidak disenaraikan sebagai ahli kebinet terus sahaja beli kererta Porche , BMW 7 Series , enjoy ke disko disko dan pergi ke kelab bogel di jakarta. dan lawati dissko disko mewah bersama geng geng . Yang menarik pula Isa adil , Baju nya sama kain dengan kain seluar , satu pasang . Beli kain seluar sekali untuk buat baju, atau beli kain baju sekali untuk buat seluar.