SPRM: Tayangan Opera Cina Semakin Menarik!


Tayangan opera cina puak2 ni semakin menarik. Segala bentuk trick depa pakai la ni. Yg aku lawak tu, SPRM dok mintak dia sendiri pi bagi statement, mcm2alasan dia bagi. SPRM pi cari kat ofis nak ambik statement, lari sembunyi merata.

Kali ni, memang dah kantoi. Kata dua SPRM dah bagi. Ikut secara sukarela atau kami tahan! Tunggu lagi apek tu tak menggelupur. Burung dah kena jebak! Kena la jadi pelakon opera cina yg tak terlatih untuk kesekian sekalinya.

Depa drama pi lamcm mana pun bukti2 semua dah ada kat dalam tangan SPRm dah. Proses ambik keterangan apek hanya utk complete the course saja.

Kepada Ronnie Liu - Carilah jalan yg terbaik utk selamatkan diri. Banyak lagi bangunan tinggi kat selangor ni yg boleh dia pergunakan dgn sebaik mungkin.Muaha ha ha.

Kepada Kepimpinan PAS - Tahniah. Usaha dakwah anda telah berjaya mentarbiahkan DAP dengan jayanya. Semoga ramai lagilah ustaz2 yg akan lahir dari DAP ni.

Kepada PKR - Angkat tangan kanan, gerakkan ke celah kangkang, pegang telur tengok, ada lagi ka..........?


Pakatan Rakyat Melangkaui Kuasa Diraja

Cina kurang hajar yang tak tau nak menghormati bangsa lain terutama bangsa Melayu yang membawa mereka masuk ke sini untuk melombong bijih. Sekarang dah pandai macam2. Sial tul. Dan pihak KDN pulak main amaran2.

Tak habis2 dengan amaran! Ingat manusia2 babi ni semua takut ke dgn amaran? Dulu Pak Lah kasik amaran secara live di tv, "Jangan Cabar Si Lembik Ni ..." tgk apa jadi? Sekarang ni lak , tak habis2 dlm akhbar, semua org kasik amaran. Naik muak aku, amaran amaran amaran. Tangkap je la sial2 tu guna ISA. Takut? Sejak bila Melayu jadi penakut? Ini negara kita. Kalau org buat salah, mengutuk, menghina Raja kita, masih lagi nak kasik amaran?

Di Thailand, rakyat dia kene penjara hanya kerana komen buruk kepada Raja Thailand. Kenapa kita takut? Jika macam ni lah caranya, jawabnya jgn hairan dan terkejut, kita (Barisan Nasional) akan telengkup di pilihanraya umum akan datang.

Adakah kerajaan fikir, yang dtg berhimpun mendemontrasi jalanan tu adalah suara rakyat? Itu suara si BODOH yang tak reti nak buat apa kecuali mengkucar kacirkan keamanan negara. Kata2 dan desakan si BODOH itu yang kita nak dengar? Tolonglah. Mana maruah kita sebagai bangsa majoriti di Malaysia?

Kaum minoriti memijak kepala kita secara depan2. Mereka dah hilang hormat pada orang Melayu dan lebih teruk lagi, mereka dah hilang hormat pada Raja2 Melayu. SIAL HARAM JADAH! DAP, PKR dan paling tak sangka PAS juga bodoh sial! Inilah 2 gejala yang perlu kerajaan tangani segera!


ISA: Demonstrasi Anti ISA dirasuah!

Berita baru diterima yang melaporkan S/U Agong PKR Datuk Salehudin Hashim telah menghilangkan diri setakat ini. Laporan polis belum dibuat lagi.

Kehilangan ini telah diberitahu kepada pucuk pimpinan. Besar kemungkinan pada malam ini akan diadakan mesyuarat tergempar biro politik.Pemerhati politik menganggap ini adalah krisis terbesar yang melanda PKR.

Adalah difahamkan Datuk Saleh tidak puas hati terhadap pembayaran. Datuk Saleh telah mengeluarkan arahan agar setiap yang turun berdemo dibayar 100 ringgit. Tetapi penasehat PKR hanya ingin bayar RM 25. Ini menyebabkan Datuk Saleh lari.

Sharps Shooters: Dah terbukti Pakatan Rakyat ni terdesak, sampai dikelentong hidup-hidup oleh S.U PKR yang keparat ni. Dah berjanji tapi lari, RM25 je diberi. Mcm mana nak jadi parti pemerintah kalau dah ada hantu bogel macam ni? Larilah.. xpa, Malaysia ni bebas untuk anda lari. Suatu masa nanti, masuk juga dlm perangkap yang dibina rakan sendiri.


ISA: Anwar xda telor. Takut masuk ISA lagi

Siapa Kita, mengapa kita yang mahu diperbodohkan. Siapa yang turun menjadi pelesit di jalanan? Siapa yang tertangkap dan siapakah yang di tertawakan oleh bangsa asing. Perlukah kita di perkuda kan dan di perbodohkan, Siapa yang menderita siapa yang kecewa. Jawapannya mudah. Melayu, Bangsa Melayu angkara siapa ? angkara Melayu.

Pak Lebai berserban, Mak Cik lebai juga berpurdah dan bertudung, Mahasiswa Melayu yang selesa belajar di Universiti dengan bantuan kerajaan di Universiti kerajaan bangun menjadi kuda turun menjadi anak anak jalanan kerana termakan hasutan seorang yang amat bercita-cita tinggi ingin menjadi Perdana Menteri. Dahulu semasa dalam kerajaan, ketika menjadi Timbalan Perdana Menteri, kenapa tidak mansuh kan ISA ?

Anwar gagal mendapat mandat rakyat untuk menjadi Perdana Menteri, Anwar gagal untuk mendapatkan sokongan rakyat untuk menabal kan dia sebagai Perdana Menteri, Tiada jalan lain melainkan mengasuh anak anak muda dan orang orang Melayu untuk menjadi pejuang jalanan untuk merampas kerajaan. Budaya ini bukan budaya kita.

Bukan budaya rakyat Malaysia, Rakyat Malaysia hidup dalam keadaan aman dan damai, Kerajaan ditentukan melalui pilihan raya, suara rakyat dan bukan paksaan dan keganasan di jalan raya.

Bangsa asing langsung tidak peduli, bangsa lain sibuk mencari kekayaan. Pak Lebai dan Mak Lebai yang kononnya mahu berjihad mahu masuk syurga terperangkap dengan jihad Anwar Ibrahim. Pak Lebai dan Mak Lebai. Jika terkorban dalam demonstrasi semalam anda tidak akan mati syahid. Ini bukan cara untuk mati syahid. Yang lebih malang Pak Lebai dan Mak Lebai, anda tidak akan mati kerana baru kena gas pemedih, anda sudah berkeliaran mencari tempat berlindung.

Siapa yang marah ? Siapa yang kecewa?

Lojik akal ini adalah satu perbuatan yang menyalahi undang undang dan perlembagaan negara, Lojik akal ini adalah perbuatan tidak berfaedah, Lojik akal ini adalah perkara yang tidak patut diterapkan dalam budaya Bangsa Malaysia. Namun masih ada juga NGO Pro kerajaan yang begitu lantang, bloggers UMNO yang begitu lantang mengkritik memaksa pemimpin UMNO menyalahi undang-undang dan mengenkari arahan pemimpin tertinggi UMNO dan kerajaan !!!!! Mengapa dan kenapa dengan kamu? Terbawa bawa budaya Anwar Ibrahim?

Ini bukan jalan penyelesaian yang baik, jalanan bukan tempat menentukan nasib rakyat lain. Budaya Malaysia tidak berlandasakan keganasan, Lihat saja, berapa orang yang turun menyahut saranan bloggers UMNO yang hilang akal, NGO Penyokong UMNO yang angkuh. Apa sudah jadi, siapa yang sokong budaya jalanan ini, Siapa yang mahu mencari kesusahan?

Bukan saya menuduh semua bloggers yang menghasut ahli UMNO turun melakukan kerja tidak berfaedah ini, hanya seorang dua yang tidak berakal dan emosi. Blogger ini tidak lagi relevan sebenar nya, Hari ini mereka sunyi sepi tidak mahu mengulas, mungkin telah tahu bahawa ini adalah satu pekerjaan yang tidak berakal. Mujur pemimpin yang melakukan perkara yang benar itu tidak melatah, Mungkin pemimpin itu tidak mahu meletakkan taraf beliau sama dengan picisan upahan yang menulis menghasut ahli UMNO untuk melanggar undang-undang kerajaan.

Saya menghormati keputusan berani pemimpin muda ini yang menyeru agar semua ahli Pemuda UMNO jangan turut serta dalam perhimpunan jalanan ini. Maruah Bangsa dan Pemuda UMNO telah di selamatkan oleh pemimpin muda ini. Walaupun dikecam sebagai tidak bertelor, tetapi hari ini jelas, siapa sebanar nya tidak bertelor, Yang berkokok siang malam dalam blog dan mesyuarat NGO berkenaan yang langsung tidak nampak telor yang menyerlah dalam perhimpunan berkenaan. Inilah ketua pemuda yang kita mahukan, yang waras dan boleh menyelamatkan maruah Pemuda dan bangsa walaupun dikecam.

Jawapan nya siapa: jika bukan ketua pemuda UMNO Malaysia Khairy Jamaluddin, yang telah memberikan garisan jelas pendirian pemuda UMNO sebelum tarikh perhimpunan. Ini adalah sifat berani sebenar.

Kiriman : Sdr Rosli Din , Ketua Pemuda UMNO Cawangan


Pakatan Rakyat Nyata Pengecut Minta ISA dimansuhkan.


AKTA Keselamatan Dalam Negeri (ISA) telah lama diwujudkan bagi membanteras aktiviti dan anasir subversif oleh pihak komunis dan konco-konco mereka yang pada masa itu dianggap sebagai mengancam keselamatan negara serta ketenteraman awam. Tambahan lagi apabila keadaan negara diisytiharkan darurat mulai 1948 hingga 1960.

Antara ciri-ciri penting dalam akta itu ialah ‘penahanan tanpa bicara’ selama 60 hari oleh pihak berkuasa ke atas seseorang yang disyaki melakukan perbuatan yang boleh ditafsirkan sebagai mengancam keselamatan negara serta ketenteraman awam.

Akibatnya ramai jugalah mereka yang telah ditahan mengikut akta tersebut. Ia termasuklah pemimpin-pemimpin politik, aktivis sosial, pemimpin NGO dan sebagainya.

Oleh kerana cirinya yang sedemikian rupa maka ia sangat tidak digemari oleh beberapa pihak. Malahan akta itu kini dianggap sudah tidak ‘relevan’ lagi dengan persekitaran negara semasa. Ini kerana Parti Komunis Malaya (PKM) yang dikaitkan dengan rasional pengwujudan akta itu kerana mencetuskan anasir- anasir seperti tersebut sudah tiada lagi.

Namun anasir-anasir lain yang hampir menyerupai aktiviti subversif komunis itu kini kelihatannya semakin menjadi-jadi sehingga sesekali agak menakutkan orang awam mendengarnya atau melihatnya. Perhimpunan haram, pengucapan awam yang memasukkan unsur-unsur menghasut, membangkitkan isu-isu perkauman dan keagamaan secara serius sudah pun kedengaran di sana sini.

Wajarkah dalam sebuah negara yang rakyatnya berbilang kaum, budaya dan agama seperti Malaysia ini membiarkan situasi seumpama ini tumbuh, membiak dan mungkin merebak dalam jangka masa tertentu sehingga nanti mengancam keselamatan negara serta ketenteraman awam?

Jawapan yang jujur kepada persoalan ini pastilah tidak.

Bagaimana pun jika ditilik kepada perkembangan semasa yang diambil kesempatan oleh sesetengah pihak dengan cuba mensensitifkan isu-isu politik yang dicampur-baur dengan isu- isu perkauman yang melampau, kewajaran untuk kerajaan pusat sekarang mengekalkan ISA adalah hakikatnya.

Bahkan dengan timbulnya segala tuntutan dan desakan melampau menerusi tunjuk perasaan, perhimpunan haram, penggunaan media tertentu oleh pihak-pihak tertentu bagi mengisi keperluan serta kepentingan mereka waktu mutakhir ini bertambah jelas lagi betapa ia mewajarkan kerajaan mengekalkan ISA dengan sifat-sifat asalnya yang sedia ada.

Ini kerana rakyat biasa yang tidak berdosa, dengan erti kata tiada langsung mempunyai kepentingan politik atau ‘kuasa’ atas tapak politik harus dibiarkan menjadi mangsa kepada sesiapa atau mana-mana golongan yang mempunyai kepentingan peribadi.

Oleh itu, sementara kerajaan masih di dalam kajian untuk menambah baik atau menghapuskan akta itu, sepatutnya juga kerajaan melihat kepentingan sebahagian besar rakyat yang mengharapkan ketenteraman mereka dilindungi menerusi undang-undang yang tegas dan kemas.

Mereka sangat inginkan sebuah negara yang aman sentosa bukan sahaja untuk mereka bahkan untuk generasi mereka yang akan menyusul. Semoga slogan 1Malaysia, Rakyat didahulukan dan Pencapaian diutamakan itu benar-benar dirasai rakyat.