Belina Shop

KHALID BARUA DAP NAK PELINGKUP SHAH ALAM



Al-kisah si khalid gagap ingin membantu dap untuk bertapak di shah alam yang mejoritinya di duduki oleh orang melayu, terbinanya i-city menjadi laluan mudah untuk dap menggunakan khalid untuk mereka mendapat tempat di shah alam.

I-City adalah anak syarikat I Berhad, sebuah syarikat 50-50 milik Permodalan Nasioanal Berhad (PNB) semasa khalid menjadi bossnya dulu, owner I-Berhad, Dato Lim Kim Hong adalah sahabat baik khalid, sewaktu I-City dalam pembinaan dulu, mereka telah merampas tanah sebuah estet yang dikenali sebagai ladang midland (kalau tak silap) mereka merampas tanah-tanah milik pekebun kelapa sawit tampa memberi mereka tempat tinggal alternatif, senang cerita pekerja estet tu di halau keluar oleh kawan khalid owner i-city tu.

Jadi kerajaan negeri selangor ketika itu dibawah pentadbiran Khir Toyo terpaksa membantu perkerja-perkerja estet ini untuk mendapatkan rumah untuk mereka, setelah puas bertegang leher antara kerajaan negeri dan syarikat i-city, akhirnya syarikat i-city bersetuju untuk memperuntukan sejumlah bidang tanah untuk dijadikan sekolah rendah tamil, hanya itu sahaja yang i-city termampu nak bagi, maka kerajaan negeri ketika itu terpaksa pula memberi para perkerja estet ini rumah untuk mereka, sekarang ini siapa yang pergi ke seksyen 7 (baru) shah alam, ada 2-3 block flet pkns kos rendah, itu lah rumah yang kerajaan negeri pimpinan khir toyo sediakan untuk mereka, harga tawaran yang mereka dapat lebih kurang bawah rm 30 ribu ringgit.

Bila pakatan haram perintah negeri selangor, perjanjian untuk sebidang tanah untuk dijadikan sekolah tamil lenyap sama sekali, tanah yang asalnya untuk sekolah tamil kini bertukar statusnya kepada pangung wayang, gelanggang bowling, taman tema dan tak terkecuali kelak akan didirikan pub, disco, karaoke, spa dan lain-lain pusat maksiat.





Soalnya sekarang ni, cukup kuatkah surat yang di keluarkan oleh Pejabat KDYMM Sultan Selangor untuk menghalang premis perjudian dan maksiat dari beroperasi di kawasan i-city tu? berani ke khalid ibrahim melarang cita-cita kawan dia tu? perlu kita ingat, tatkala Tuanku memberi amaran lisan menghalang masjid dan surau dijadikan tempat berpolitik, pun pakatan haram tetap juga gunakan masjid dan surau untuk berpolitik, siap jemput sikafir xavier berceramah dan kita juga perlu ingat si khalid ibrahim bukan politician, dia ahli koprat, ahli koprat semacam khalid ni tidak pernah memikirkan kebajikan, ahli koprat seperti khalid ni hanya mementingkan untung dan duit semata-mata, sampaikan upah servis kereta dia pun, dia claim pakai duit kerajaan negeri, punya la kedekut, malah duit tabung masjid pun dia nak laburkan di tempat-tempat pelaburaan yang di curiga halal haramnya, atas alasan khalid, boleh mendatangkan keuntungan.

Jadi penduduk shah alam janganlah terlalu percaya yang khalid tidak akan membenarkan kawannya tu mendirikan pusat maksiat di shah alam, kenapa det kata macam tu? pasal khalid ni telah terlalu banyak termakan budi dengan lim kim hong ni, kalau korang nak tahu mane khalid dapat duit untuk beli saham guthrie? korang baca sini, tahun lepas lagi det dah keluarkan cerita pasal perangai khalid ibrahim dan hubungan dia dengan syarikat i-berhad/i-city ini.

0 comments:

Post a Comment