Belina Shop

Pakatan Rakyat Kotor. Jangan Hanya Pandai Tunding Jari Pada Barisan Nasional

Kerajan PR Perak dah jadi tribe government ala pemberontak dapat kuasa. Bak kata sesetengah blogger, tak ubah macam lanun somalia. Penulis kata, macam Red Indian dapat senapang.

Kelmarin riuh kisah ura-ura puak Melayu Islam dan 'Melayu freethinker' dalam Pakatan Rakyat Perak yang mengugut dengan ayat ' kalau SPR kekalkan Jamaluddin dan Osman sebagai wakil rakyat, DUN Perak dibubarkan untuk mendapat mandat baru'.

Malam tadi, Ngeh Koo Ham, Menteri Besar Perak yang sebenar mengambil langkah damage control. Dia cuma menyebut "Kita bagi SPR 48 jam untuk kaji semula. Kalau tidak, kita desak Pengerusi SPR letak jawatan!"

Haa? Letak jawatan je? Ingat nak bubarkan DUN tadi! Ku sangkakan ular menyusur akar, rupanya makin membelit. Padahal Ngeh Koo Ham sendiri membayangkan pada hari Isnin yang " a new mandate must be sought."

Kalau nak desak letak jawatan tak payahlah nak suruh kaji semula segala. Sekarang pun boleh desak sebab SPR banyak masa ke nak kaji semula? Justifikasi SPR hanya berpandukan kes yang sudah-sudah.

Nampaknya bukan rakyat Malaysia dan rakyat Perak je kena kencing dengan wakil rakyat kampung asal Chin Peng ni. Melayu Pakatan Rakyat pun diautanya juga. Sekarang, dengar cerita, Nizar dah di arahkan tutup mulut. Bila Nizar kena tutup mulut, Melayu mana lagi yang diizinkan berkuasa dalam Kerajaan Perak?

DAP tidak akan berani memanggil pilihanraya DUN semula. DAP telah sedar bahawa semangat PKR yang hendak menggunakan isu kuasa Melayu dalam Kerajaan PR membahayakan kedudukan Ngeh & Nga . Di samping itu, Ngeh & Nga sangat yakin, kejahatan mereka akan ditentang dengan kebangkitan Melayu Perak. Dia nampak politik rakyat Perak. Cuma orang PAS dan PKR je yang masih mengelamun yang mereka akan menang.

Tindakkan Kerajaan DAP Perak atas 2 wakil rakyat lompat keluar PKR itu sangat zalim. Mereka tahu, inilah peluang mereka membuang 2 Melayu katak yang tak pandai dari barisan exco. Sekarang nak lantik Melayu mana lagi? Melayu PAS lah. Sebab DAP sekarang 18 kerusi, PAS 6 dan PKR 5.

Itupun kalau DAP pandang PAS. Kalau dipandang 2 ADUN PKR? Jadilah Cina 9 Melayu 2 dalam barisan exco. Walau dijamin tunmbang dalam pilihanraya DUN berikutnya sekalipun, mereka mampu berbangga kerana sampai ke tahap itu akibat kebodohan 'Melayu tamak kuasa yang mudah ditunjal kepala'.


Sebab itu PAS sanggup pijak Melayu 'bekas PKR' 2 orang ni. Asalkan orang PAS boleh masuk exco. Kemudian jadilah barisan exco DAP-PAS sahaja. Satu persepakatan paling HIPOKRIT dalam dunia. Demi politik yang tak sudah, mengenepikan rakyat dan pembangunan negeri.

Jangan seronok dok tuduh kerajaan UMNO dulu zalim kerana hari ini, Allah memperlihatkan bahawa PAKATAN RAYAT PERAK LEBIH ZALIM DAN JIJIK kerana mempergunakankan mandat tak seberapa untuk merebut peluang yang sementara ada!

0 comments:

Post a Comment