Belina Shop

Anwar Ibrahim Berwajah Firaun

Apabila Anwar disingkirkan dari parti dan kerajaan, ini bermakna doa PAS sebelum itu telah termakbul dan sebahagian perjuangan PAS telah tercapai, mengapa pula doa dan perjuangan PAS kemudiannya menjadi songsang. PAS bukan sahaja berdoa tetapi berjuang termasuk berdemonstrasi supaya Anwar dapat kembali berkuasa dan seterusnya menjadi Perdana Menteri M'sia.

PAS pernah menganggap, Anwar licik menggunakan agama untuk dilihat mempunyai imej yang bersih dan sebagai pemimpin Islam yang unggul, samada di dalam atau luar negara. Apakah perubahan mendadak sokongan PAS terhadap Anwar dalam krisisnya dengan Mahathir menunjukkan PAS juga telah terpedaya dengan imej Anwar ini?

Selanjutnyer... click sini!


Buang Masa Berdebat Dgn Orang xwaras.

TAHNIAH kepada PM kita yang menolak "provokasi" Tuan Guru Nik Aziz untuk berdebat secara terbuka dengan nya. Takder faedah berdebat dengan manusia seperti itu. Lihat saja la anak2 buah bawahan mereka, maksud aku blogger2 upahan PR yang melambak di sini. Derang mana nak menerima apa jua yang di lakukan oleh kerajaan, ada sahaja yang tak betul. Kerajaan BN buat sekolah... salah, buat masjid... salah, buat kuil... salah, buat hospital... salah, buat balai... polis salah pendek dan panjang kata apa sahaja yang di buat oleh kerajaan, pasti akan mendapat tentangan dari mereka. Itu sikap orang2 PAS dari atas sehingga la ke fanatik kelas "bawahan" PAS ni.

Ini meripakan sikap pembangkang yang tak bijak dan tidak tahu apa tujuan atau fungsi pembangkang sebenarnya. Pembangkang perlu wujud untuk mengimbangi sesebuah kerajaan, tetapi pembangkang di Malaysia ni, low class! Tah apa2 di bangkang nya. Sehinggakan kerajaan buat baik kepada rakyat pun di putarbelitkan dan di salahertikan kebaikan tersebut. Jadi keputusan PM untuk tidak menyahut provokasi Nik Aziz memang tepat! Apa yang nak di debatkan? PAS seperti dah menjadi hilang akal dan tergila2 kan DAP dan PKR. Macam perempuan kene minyak guna-guna lak. PAS sehingga dah tak nampak apa yang sedang di lakukan oleh DAP dan PKR. PAS buta dan tak dapat melihat rancangan menghapuskan bangsa Melayu oleh DAP dan PKR. Apa nak jadi wahai orang2 PAS? Kamu ingat bila kamu mati nanti Lim Kit Siang ke nak uruskan mayat kamu semua?

Sekali lagi aku ucapkan tahniah kepada PM kita. Tiada faedah berdebat dengan Nik Aziz yang seperti orang tidak waras. Moga2 akan ujud seorang wira PAS yang sedia untuk membuat perubahan demi masa depan Agama, Bangsa dan Negara. Sekali lagi aku nak cakap, APA YANG ADA PADA ORANG MELAYU SEKARANG? Jika pemerintahan di lepas kan kepada "mereka" maka kita akan lihat Melayu jadi seperti apa yang terjadi di Singapore dan di Pulau Pinang.

Lupakan debat dgn org tak waras, mari sama-sama membangunkan negara. Kalau tiada UMNO dan BN maka hancurlah Agama, Bangsa dan Negara yang kita cintai ini. Malaysia2day


Dah habis isu PKFZ, isu Plywood pulak dia nak bantai.


BILA LIM KIT SIANG DAH KETANDUSSSAAANNN IDEAAA! LALU DIA AMEK ENTRI BLOGGER PEROGOL RAKYAT SEKOR NI UNTUK DIJADIKAN BAHAN BLOG DIA. MAK AIH, KO PEMIMPIN, KERJA KO KAT PEJABAT COPY PASTE LINK ORANG UNTUK DIKUTUK JER KER KIT SIAM??? EH? SILAP2.. AYOO! SOLIE2.. MANYAK SENGAJA.. WAKAKAKAKAKA!

PLYWOOD TU MELENGKUK SIKIT DAH NAK KATA 1 MALAYSIA DAH CRACK, KIT SIAM.. KIT SIAM.. AKU RASA KAN, KO MMG DAH TUA MAKIN TAKDE IDEA. HAL KECIK CAMNI PUN KO NAK BISING!

SEKARANG NI AKU SERU SEMUA BLOGGER CARIK PLYWOOD BELAKANG KIT SIAM YANG MELENGKUK SIKIT.. PASTU KITA KATA,

PAKATAN RAKYAT A.K.A PEROMPAK RAKYAT DAH RETAK KERRR????!!!

DALAM DUNIAWI NI, TIADA BENDA YANG SEMPURNA INI TERMASUKLAH KAMU SEMUA YANG MEMBACA ENTRI NI. JANGAN KERANA HAL SEKECIL SEPERTI INI KAMU SEMUA NAK BISING TAK TUMPAH SEPERTI PARASIT!

KESAL GILERRRR TENGOK ADE PEMIMPIN CAMNI. MAKIN LAMA MAKIN MENYAMPAH DAN AKU AKAN LABELKAN MEREKA SEBAGAI SAMPAH!!!


Anwar Ibrahim Pengecut!


PAS Pengecut

1. TGNA rendah diri mohon maaf dan tarik balik kenyataan minta Nasha letak jawatan. Ulama bangsat Ketua Pemuda PAS bila nak tarik balik artikel berniat jahat Ibrahim Ali?

2. Hadi tolak UG. Bermakna Hadi melanggar dalil2 dan nas2 Al-Quran tentang UG. Bila nak tarik balik dalil2 dan nas2?

3. Hadi kata DAP dan PKR setuju tentang UG. Skang bagaimana? Bila nak mohon maaf? Penipu punya ulama. 800 000 ahli PAS dibuktikan jenis bangang bila kena kencing kaw punya.

Tanpa UG atau dengan UG, gua adalah blogger bebas yang menentang setiap bangsat2 politik tanah air.

Ulama bangsat dan penipu.
Ulama bangsat dan penipu.
Ulama bangsat dan penipu.
Ulama bangsat dan penipu.
Ulama bangsat dan penipu.


Adalah Baik Nizar Kena Ikat

Datuk Seri Nizar Jamaluddin dari Pakatan Rakyat mahukan panel penuh 11 hakim Mahkamah Persekutuan mendengar rayuan beliau untuk membatalkan pengisytiharaan Zambry Kadir sebagai Menteri Besar Perak.


Menurut Nizar, panel 11 hakim itu amat perlu memandangkan rakyat meletakkan harapan tinggi kepada mahkamah untuk menyampaikan keputusan yang adil dan saksama bagi merungkai krisi Perlembagaan Perak.

Nizar memfailkan rayuan ke Mahkamah Persekutuan hari ini bagi membatalkan keputusan mengejut Mahkamah Rayuan yang mengisytiharkan Zambry sebagai Menteri Besar.

Tiga hakim berkenaan membuat keputusa itu dalam tempoh lima minit pada bulan lalu dan sekali gus mengejutkan ramai pengamal undang-undang, bekas hakim dan rakyat keseluruhan.

Mereka telah berjanji untuk mengemukakan hujah bertulis bagi menyokong keputusan bingkas itu namun gagal berbuat demikian sehingga menyulitkan rayuan Nizar untuk membatalkan keputusan berkenaan.

Nizar tiba di Pejabat Pendaftar Mahkamah Persekutuan sekitar jam 3.00 petang nanti bersama peguam Leong Cheok Keng.

Rayuan berkenaan akan didengar pada 9 dan 10 Julai depan.



KAHKAHKAH! Beruk made by Pas ni tak serik-serik lagi. Apakah dia disuruh oleh Nga & Ngeh untuk teruskan perjuangan 2 ekor Dap Keparat itu?! KahHkHahkahHakhAh!


Zuraida Kaki Kelentong


Sidang media yang diadakan di runag lobi parlimen oleh Ketua Wanita Keadilan telah memaparkan lagi satu pembohongan daripada parti tersebut. Di dalam sidang media berkenaan, pimpinan tertinggi Wanita Keadilan menyambut baik peruntukan 30% kedudukan dalam parti untuk golongan wanita di setiap peringkat Cabang, Negeri dan Pusat. Peruntukan ini katanya sekaligus memenuhi keperluan Piagam Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Terhadap Wanita (CEDAW) dan dasar Wanita Negara bersabit kuota itu. Zuraida Kamaruddin, seorang pejuang nasib ahli DUN yang bertelanjang di portal web, menyifatkan kejayaan PKR meminda perlembagaan itu sebagai kejayaan yang bersejarah.

"Parti keadilan merupakan parti pertama memperuntukkan didalam perlembagaannya penglibatan wanita 30% di semua peringkat sekurang-kurangnya. Ia satu langkah baru untuk penglibatan wanita dalam arena politik, yang diiktiraf oleh sebuah parti yang baru dan parti yang progresif. Peruntukan 30% untuk wanita tidak pernah diberikan oleh mana- mana parti lain, termasuk parti- parti lama oleh UMNO. Saya dapati UMNO, MIC dan MCA sampai sekarang masih lagi tidak dapat mengenengahkan wanita. Ini satu pencapaian kepada PKR membuktikan komitmen bahawa wanita itu diiktiraf dan diberikan tempat disemua peringkat sekurang- kurangnya 30 peratus." Zuraida memetik.

Apa Zuraida ini ingat apa sahaja yang hendak dibohongnya akan diterima bulat-bulat. Untuk membuktikan pembohongan ini, mari kita sama-sama melihat carta organisasi Batang Keadilan Rakyat di dalam Majlis Pimpinan Tertinggi. Hanya seramai 8 orang daripada 42 yang membabitkan wanita di dalam majlis tersebut. Dari segi peratusan, hanya melibatkan 19%. Apa yang makcik ini hendak kelentong? Lain kali cakap siang, pandang-pandang, Makcik Zuraidah oiii!

Majlis Pimpinan Tertinggi (2007 - 2010)

Ketua Umum Parti
Datuk Seri Anwar Ibrahim

Presiden
Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail

Timb. Presiden
Dr Syed Husin Ali

Naib Presiden
Sdr Azmin Ali
Dr Lee Boon Chye
Sdr Mustaffa Kamil Ayub
Sdr Sivarasa Rasiah
Datuk Dr Jeffrey Kitingan

Setiausaha Agung
Dato' Salehuddin Hashim

Timb. Setiausaha Agung
Sdr Abdul Halim Mohamed Yussof
Sdr Jonson Chong
Sdri Suzana Manja Ibrahim

Bendahari
Sdr William Leong

Timb. Bendahari
Tengku Maraziah Tengku Sulaiman

Ketua Penerangan
Sdr Chua Tian Chang @ Tian Chua

Pengarah Pilihanraya
Hajjah Zainon Jaafar

Timb. Pengarah Pilihanraya
Hajah Fuziah Salleh

Pengarah Strategi
Sdr Saifuddin Nasution Ismail

Pengerusi Tetap
Haji Hishamuddin Ismail

Timb. Pengerusi Tetap
Sdr Khazizi Ahmad

Ahli-Ahli MPT
Sdr Dominique Ng Kim Ho
Dr Badrul Amin Bahron
Dr Mansur Othman
Sdr N. Gobalakrishnan (URL)
Dr Zaleha Mustafa
Sdr Mohd Yahya Sahri
Sdr Johari Abdul
Sdri Irene Fernandez
Sdri Christina Liew
Kapt (B) Usaili Alias
Dato Dr. Zainal Abidin Ahmad
Sdri Latheefa Koya
Sdr Saiful Izham Ramli
Haji Osman Abdul Rahman
Sdr Badrul Hisham Shahrin
Sdr Ansari Abdullah
Sdri Animah Ferrar
Sdr Khalid Jaafar
Sdr Zakaria Abd Hamid
Sdr Cheah Kah Peng
Sdr Omar Jaafar
Sdr S. Manikavasagam
Sdr Ang Hiok Gai


Nizar Tidak Professional Memang Patut Jadi Pak Turut DAP


Bila seseorang manusia itu sudah dipengaruhi oleh manusia yang gila kuasa maka inilah hasilnya, lihatlah sendiri. Dewan Rakyat diperlakukan seperti zoo negara/market segala tempat kecoh2 sewaktu dengannya oleh wakil rakyat yang datang mali dari Zoo Taiping. Eh? maaf, dari Bukit Gantang. Seperti tiada adat, seperti tidak pernah diterangkan protokol masuk dewan. Bagaikan meludah ke langit terkena pada muka diri sendiri, nak kategorikan macam mana? Bodoh? Dia pernah sekolah, banggang? Tanyalah dia sendiri. Ni larr hasil pemimpin yang lahir dari PAS! Didikan Tok Guru mane ntah!


Fuckatan! DAP Anjing Yang Suka Bikin Kecoh!

Trip FUCKATAN YANG SUKA BIKIN RIOT keparlimen!
Pada 15.06.09-bertempat di hadapan pejabat dap perak. Seramai 15 org dari FUCKATAN RIOT. Antara yg dikenali

1. yb.mohd anwar-adun pas changkat jong.
2. nga kor meng-adun p.remis/ap taiping.
3. chen fook chye-adun keranji.
4. lim pek har-adun mengelmbu.
5. abdul yunus.b.jamahri-adun pas k.kurau dan 10 penyokong dri FUCKATAN RIOT.bas persiaran no WGB 6186 warna putih hijau.bas berlepas dri pej.dap perak jam 0630.

WAHAI PIHAK BERKUASA, INFO KAMI DAH BAGI, TUNGGU APA LAGI, TANGKAP LA ANJING-ANJING DARI DAP NI DAN MASUKKAN KE MANA YANG PATUT, MEREKA INI DAH MENJADI ANCAMAN UNTUK NEGARA! TAK KIRA LA DARI PARTI MANA PUN, BIKIN KECOH JE, TOLONG KASI CEKUP, SAYA SEBAGAI RAKYAT MALAYSIA DAH GETIK DAN MUAK TENGOK PERANGAI FUCKATAN RIOT NI! I AM SICK OF THESE BASTARD'S!!!! - Parpu


Pengikut Pas yang Beperang Sesama Sendiri

Pak Syeih Anwar Al Juburi (meminjam kata-kata Mohammad Sabu) berkata:

Kenyataan ini saya edarkan setelah berbincang dengan Ustaz Abdul Hadi Awang dan Sdr. Lim Kit Siang semalam. Kami mengulangi komitmen untuk memperkukuhkan kerjasama Pakatan Rakyat bagi menjayakan Agenda Perubahan. Kami berpendapat adalah penting untuk memberi peluang dan ruang kepada rakan-rakan parti komponen untuk menjelaskan pendirian mereka berhubung sebarang isu yang berbangkit. Kami percaya perselisihan kecil yang digembar gembur oleh media umno-bn tidak akan meretakkan permuafakatan yang terbina dari iltizam untuk membawa Perubahan kepada rakyat Malaysia keseluruhannya.

Karpal "The Singh Is King" pula berkata:

DAP National Chairman Karpal Singh has asked PAS to reassess its position in the Opposition Pact following its intention to initiate unity talks with Umno. Indicating the party has limits to its patience, Karpal Singh said, PAS should not push its agenda which adversely affected the pact. Karpal Singh said PAS should realise that it was not the dominant party in the pact as it had only 24 seats in Parliament compared to the 28 held by the DAP and 31 by Parti Keadilan Rakyat (PKR).

Anwar, Anwar. Tidak habis-habis hendak memutar belitkan cerita. Media UMNO-BN kononnya dipersalahkan. Kamu tidak menjengok ke ke dalam blog-blog pengikut-pengikut Pas yang berperang sesama sendiri. Apa sangat pentingnya berita bodoh ini yang hendak dan telah disiarkan oleh media-media utama. Tidak ada faedahnya. Keduanya, siapa yang dulu "merenyeh" kata orang Utara meminta kerajaan perpaduan ini. DS Najib ke? TS Muhyiddin ke?

Kadang-kadang lucu juga kalau kita lihat persundalan haram di antara Pas, PKR dan DAP ini. Tidak sampai setahun bermutaah, sudah bermacam-macam perkara terjadi. DAP tikam belakang Pas, PKR tikam belakang DAP, PKR membontoti Pas dan DAP pula memperkudakan Pas. Masing-masing ingin menjadi kuasa utama. Tidak ada persefahaman di antara mereka. Mungkin sebab itulah, gabungan ini tidak pernah didaftarkan secara sah. Pernahkah kita melihat perkara ini berlaku di dalam Barisan Nasional yang dahulunya dikenali sebagai Perikatan yang telah memerintah selama lebih 50 tahun. Memanglah ada sedikit sebanyak pergaduhan dan perselisihan faham, tetapi adatlah. Sedangkan lidah lagi tergigit bukan?


Nik Aziz Samakan Politik Dgn Telur


NIK AZIZ: K'JAAN PERPADUAN 'MENGARUT'

MURSYIDUL AM PAS DATUK NIK AZIZ NIK MAT SEKALI LAGI MENENTANG CADANGAN PENUBUHAN KERAJAAN PERPADUAN DENGAN UMNO YANG DIILHAMKAN OLEH PRESIDENNYA DATUK SERI ABDUL HADI AWANG.

MENTERI BESAR KELANTAN ITU MENYIFATKAN PENUBUHAN KERAJAAN PERPADUAN DENGAN UMNO SEBAGAI "MENGARUT".

TELUR-TELUR PENJAJAH

UMNO ADALAH TELUR-TELUR YANG DITINGGALKAN OLEH PENJAJAH INGGERIS, TAMBAH NIK AZIZ.

NIK AZIZ JUGA BERKATA, PERWAKILAN MUKTAMAR PAS TIDAK BERCAKAP MENGENAI UCAPAN DASAR PRESIDEN TETAPI BERCAKAP PERKARA LAIN.

KATANYA, BELIAU SEMPAT MENDENGAR DUA ATAU TIGA PERWAKILAN YANG MEMBAHASKAN UCAPAN DASAR PRESIDEN SEMALAM.

"INI RESTORAN, KALAU KITA MASUK RESTORAN KITA MINTA MAKANAN, KITA MINTA MINUMAN.

"TETAPI KITA MINTA MINYAK SILINDER, KITA HENDAK BETULKAN TAYAR MOTOKAR. INI PELIK," KATANYA.

"ORANG KETAWAKAN KITA APABILA KITA BERCAKAP BENDA LAIN DI DALAM MUKTAMAR (PAS)."

KOMEN PENULIS –

ISHH..ISHHH..TOK GURU OII..APA NI NAK SAMAKAN POLITIK DENGAN TELOR, MINYAK SILINDER DAN TAYAR MOTOKAR..PELIK LAH …PATUTLAH KELANTAN MASIH TAK MAJU..!!


Kebebasan Akhbar Ala Komunis DAP


DAP adalah peninggalan PAP Singapura apabila Singapura meninggalkan Malaya pada 1965. Justeru itu apabila DAP melaungkan kebebasan bersuara dan kebebasan media ia kelihatan sungguh aneh dan pelik.

PAP diketahui umum menguasai media negara tersebut sejak dahulu sehingga sekarang. Hampir kesemua pemimpin pembangkang mereka disaman dan dimufliskan apabila tersalah cakap. Malahan sukar sekali mencari kenyataan media pemimpin pembangkang di Singapura berbanding di Malaysia.


Boleh dikatakan tiada siapa antara kita yang kenal pemimpin pembangkang terkemuka Singapura.

Anak didik PAP di Malaysia, DAP, berkempen serata Malaysia bercakap soal kebebasan media. Apabila berkuasa mereka memilih untuk mendiskriminasi media yang tidak mahu bersengkongkol dengan mereka.

Menurut Malaysiakini.com, Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng, hari ini, menghalau wartawan Utusan dari sidang akhbar Majlis Angkat Sumpah Presiden Majlis Perbandarang Seberang Jaya kerana tidak berpuas hati dengan laporan Utusan.

Beliau juga dilaporkan enggan menjawab soalan dari NST kerana tidak berpuas hati dengan sikap akhbar tersebut mengkritik pentadbirannya.

Inilah bentuk kebebasan media dan bercakap yang mereka perjuangkan. Hanya komunis bertindak seperti Lim Guan Eng. Di sebuah negara Komunis mereka telah menyekat akses internet sempena hari pro demokrasi mereka.

Lihat sahaja di mana-mana negara yang diperintah oleh kumpulan politik sealiran Lim Guan Eng ini, adakah kebebasan media lebih baik dari kita?

Kebebasan Media? Bullshit!


PAS Tidak Terkecuali Walau Sekecil Zarah Itu


SHAH ALAM 4 Jun - Pas Selangor hari ini menafikan wujud amalan fitnah, hasut- menghasut serta pemberian hadiah secara berleluasa sempena Muktamar Tahunan Pas kali ini.

Pesuruhjayanya, Datuk Dr. Hassan Mohamed Ali berkata, amalan sedemikian tidak pernah berlaku dalam parti itu kerana adanya pemantauan yang dilakukan oleh jawatankuasa yang telah dilantik.

''Kita (Pas) tidaak pernah beri hadiah, rasuah, fitnah dan hasut-menghasut dalam Pas.

''Walaupun kita ada kempen untuk pemilihan jawatan parti, namun kita hadkan perkara itu selain membuat pemantauan oleh jawatankuasa yang dilantik.

''Malah dalam muktamar kali ini, kita gunakan wang hasil daripada sumbangan ahli parti,'' katanya selepas mengadakan sesi lawatan media ke tapak Muktamar Tahunan Pas Ke-55 di Stadium Melawati, di sini hari ini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas kenyataan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Dr. Mohamad Khir Toyo yang menyifatkan muktamar tahunan parti itu kali ini lebih 'kotor' daripada sebelumnya.

Dakwaan tersebut dibuat kerana sepanjang kempen pemilihan jawatan tertinggi Pas beberapa minggu lalu telah dicemari dengan beberapa insiden fitnah-memfitnah, hasutan termasuklah dakwaan rasuah.

Menurut Mohamad Khir, pendekatan kempen seumpama itu dipercayai didorong oleh keghairahan ahli Pas yang mahu memenangkan calon mereka yang bertanding dalam pemilihan parti itu.

Dalam pada itu, Hassan yang juga Exco kerajaan negeri menyifatkan Mohamad Khir membuat kenyataan itu kerana 'cemburu' dengan kejayaan Pas menguruskan parti tersebut.

''Apa yang dinyatakan oleh Mohamad Khir disebabkan beliau cemburu tengok kita urus parti kita. Kalau dia tengok betul-betul kita uruskan Pas, mungkin dia akan masuk Pas,'' ujarnya. Utusan Malaysia

Nota kaki - PAS nak cuba menafikan? Haa.. sekarang barulah merasa apa rasanya kena tuduh macam tu. Sebelum ni PAS atau parti politik yang lain seringkali menuduh BN itu ini tanpa sebarang bukti dan sekarang ni bila pembangkang negeri Selangor buat statement camtu terus nak menafikan? Tiada sesiapa pun yang tidak pernah buat silap ini termasuklah alim atau tidak. Seperti buah manggis, diluarnya buruk .. tetapi didalamnya putih bersih suci dan murni dan adalah bagus jika semua ahli politik bersifat seperti buah manggis. Tapi dunia zaman kini, ade ke orang nak berlaku jujur? Takkan jumpe. Pas juga tidak terkecuali.


Puppet Anwar Dalam PAS

DATUK KAMARUDDIN JAAFAR (KJ)-S/U AGUNG

1. Bekas PTD dan kemudian menyertai UKM sebagai pensyarah. Amat rapat dengan AnWAR dari zaman ABIM. Pernah menjadi EXCO Pemuda UMNO Malaysia serta s/u politik Tun Ghafar Baba semasa Tun Ghafar Timbalan Perdana Menteri.

2. Selepas meninggalkan sektor kerajaan, Datuk KJ menyertai dunia koporat dengan bantuan AnWAR. Datuk KJ menjadi pengerusi Lankhorst Sdn. Bhd., syarikat pembinaan kelas A bertaraf kontraktor wibawa. Peranan beliau ketika itu lebih banyak melobi mendapatkan projek-projek besar bagi Lankhorst serta mendapat faedah darinya.

3. Datuk KJ pernah menjadi ahli lembaga pengarah syarikat awam (listed company) dengan memegang 30% syer kuota bumiputera dalam syarikat Westmond Berhad, yang dipunyai oleh Joseph Chong, salah seorang pembiaya AnWAR hingga kini. ( Syarikat yang akan disenaraikan di Bursa Saham perlu mempunyai 30% pegangan bumiputera dan AnWAR cadangkan KJ kepada Joseph Chong tika AnWAR menteri Kewangan, lalu AnWAR sendiri luluskan penyenaraian syarikat tsb.) Adakah ini bukan rasuah?

4. Datuk KJ juga pernah menjadi Ahli Lembaga pengarah DiGi Bhd., syarikat telko 016 kepunyaan TS Vincent Tan, atas cadangan AnWAR. TS Vincent punya cabang perniagaan lain yang melibatkan perjudian. Semasa di DiGI, datuk KJ sering mendapatkan tajaan bagi program-program IKD yang dipengerusikannya. Persoalan di sini, apakah AnWAR menggunakan wang judi membiayai program-program ilmu IKD? Ahli PAS kena tau itu!

5. Datuk KJ juga pernah menjadi sebahagian dari projek Kuala Lumpur Linear City (KLLC) yang dibatalkan oleh Tun Dr. Mahathir selepas mengambilalih jawatan Menteri Kewangan dari AnWAR. Projek tersebut bernilai RM 2 billion yang mencadangkan pembangunan di sepanjang sungai di Kuala Lumpur. Projek ini dibatalkan selepas kajian semula harga dan mendapati ianya tidak semahal itu. Utk. rekod, projek ini diluluskan ketika AnWAR Menteri Kewangan.

W/pun telah melepaskan semua jawatan tsb. selepas 1998, manfaat yang diperolehi oleh Datuk KJ masih terasa hingga kini. Tatkala hampir semua sahabat ABIM AnWAR menyertai PKR pada 1999, AnWAR mengarahkan Datuk KJ menyertai PAS bagi membolehkan AnWAR menguasai parti tu kelak.

Kini PAS bakal menghadapi pertandingan paling sengit dalam Muktamar Tahunan di Stadium Malawati. Tentu saja Datuk KJ mempertaruh dan membiayai Datuk Husam sebagai calon pilihan AnWAR kali ini. Datuk KJ mempersiapkan Husam seperti UMNO beroperasi pemilihan parti, lengkap dengan bilik operasi, jentera bahagian, pusat dan negeri bagi menghadapi golongan ulama' yang tidak menyenangi pengaruh AnWAR dalam PAS.

Kebanyakan dari perwakilan PAS kali ini mendapat 'durian runtuh' hasil pertarungan Timbalan Presiden kali ini. Sumber 'durian runtuh' itu tentunya datang orang di sebalik tabir yang meletakkan Datuk KJ sebagai org harapannya dalam PAS. Jika Datuk KJ, dulu, kini dan selamanya dengan AnWAR, tidak mustahil sumber-sumber syak semakin menguasai PAS. Pasti hubungan dengan Joseph Chong, Vincent masih terjalin baik!

Kita optimis golongan ulama' menyedari perkara ini dan berusaha keras membendungnya. Cuma yang perlu kita renungi di saat UMNO/BN berusaha untuk berubah ke arah kebaikan, PAS kini bergelut dengan kerenah ahlinya sendiri yang lebih mempercayai AnWAR dari Presiden mereka sendiri............

Salam Hormat. 


Pakatan Rakyat Kotor. Jangan Hanya Pandai Tunding Jari Pada Barisan Nasional

Kerajan PR Perak dah jadi tribe government ala pemberontak dapat kuasa. Bak kata sesetengah blogger, tak ubah macam lanun somalia. Penulis kata, macam Red Indian dapat senapang.

Kelmarin riuh kisah ura-ura puak Melayu Islam dan 'Melayu freethinker' dalam Pakatan Rakyat Perak yang mengugut dengan ayat ' kalau SPR kekalkan Jamaluddin dan Osman sebagai wakil rakyat, DUN Perak dibubarkan untuk mendapat mandat baru'.

Malam tadi, Ngeh Koo Ham, Menteri Besar Perak yang sebenar mengambil langkah damage control. Dia cuma menyebut "Kita bagi SPR 48 jam untuk kaji semula. Kalau tidak, kita desak Pengerusi SPR letak jawatan!"

Haa? Letak jawatan je? Ingat nak bubarkan DUN tadi! Ku sangkakan ular menyusur akar, rupanya makin membelit. Padahal Ngeh Koo Ham sendiri membayangkan pada hari Isnin yang " a new mandate must be sought."

Kalau nak desak letak jawatan tak payahlah nak suruh kaji semula segala. Sekarang pun boleh desak sebab SPR banyak masa ke nak kaji semula? Justifikasi SPR hanya berpandukan kes yang sudah-sudah.

Nampaknya bukan rakyat Malaysia dan rakyat Perak je kena kencing dengan wakil rakyat kampung asal Chin Peng ni. Melayu Pakatan Rakyat pun diautanya juga. Sekarang, dengar cerita, Nizar dah di arahkan tutup mulut. Bila Nizar kena tutup mulut, Melayu mana lagi yang diizinkan berkuasa dalam Kerajaan Perak?

DAP tidak akan berani memanggil pilihanraya DUN semula. DAP telah sedar bahawa semangat PKR yang hendak menggunakan isu kuasa Melayu dalam Kerajaan PR membahayakan kedudukan Ngeh & Nga . Di samping itu, Ngeh & Nga sangat yakin, kejahatan mereka akan ditentang dengan kebangkitan Melayu Perak. Dia nampak politik rakyat Perak. Cuma orang PAS dan PKR je yang masih mengelamun yang mereka akan menang.

Tindakkan Kerajaan DAP Perak atas 2 wakil rakyat lompat keluar PKR itu sangat zalim. Mereka tahu, inilah peluang mereka membuang 2 Melayu katak yang tak pandai dari barisan exco. Sekarang nak lantik Melayu mana lagi? Melayu PAS lah. Sebab DAP sekarang 18 kerusi, PAS 6 dan PKR 5.

Itupun kalau DAP pandang PAS. Kalau dipandang 2 ADUN PKR? Jadilah Cina 9 Melayu 2 dalam barisan exco. Walau dijamin tunmbang dalam pilihanraya DUN berikutnya sekalipun, mereka mampu berbangga kerana sampai ke tahap itu akibat kebodohan 'Melayu tamak kuasa yang mudah ditunjal kepala'.


Sebab itu PAS sanggup pijak Melayu 'bekas PKR' 2 orang ni. Asalkan orang PAS boleh masuk exco. Kemudian jadilah barisan exco DAP-PAS sahaja. Satu persepakatan paling HIPOKRIT dalam dunia. Demi politik yang tak sudah, mengenepikan rakyat dan pembangunan negeri.

Jangan seronok dok tuduh kerajaan UMNO dulu zalim kerana hari ini, Allah memperlihatkan bahawa PAKATAN RAYAT PERAK LEBIH ZALIM DAN JIJIK kerana mempergunakankan mandat tak seberapa untuk merebut peluang yang sementara ada!